handdator

Visa fullständig version : Weekendresa!


ricky
2007-11-01, 20:12
Har/håller på att leta efter en weekendresa typ ons-sön eller tors-mån.

Verkar vara heldött efter 31/10 ??

Vill inte tii Berlin, Budapest, Prag, London eller liknande eftersom där är för kallt nu tycker jag!

Kan tänka mig Palma, Malaga, Estoril eller Cascais (utanför Lissabon) och givetvis Rom!!!

Antingen finns det inget eller så är det byten och tar sån tid att man lika gärna kan ta sig kanarieöarna eller Maderia.
Och finns det direktresor är priset från 7000:- bara för flyget!
Nice kan man faktiskt få rätt billigt men där vet jag hur pengar man bränner så det är inte heller intressant och är inte sugen att fara dit heller!

Kan jag hitta en resa tro??? Helst till Rom!
Vill resa från nu till början på december

ricky
2007-11-01, 20:16
:eek: Men vá faan! Är jag helt imbecill:o

Jag skulle stå som en skampåle i åkern!!

Aten glömde jag:o:o

Jag ska kolla genast!!!!

Siri A
2007-11-01, 20:23
Kolla Airtours - såklart ;)

Har sista minuten resor långt fram i tiden...
Många med bestämt hotell. Från ca. 2500:- tror jag det var... :rolleyes:

Var i Paris december -02.... perfekt väder enligt oss, men det var ju inte sommarväder direkt...

ricky
2007-11-01, 23:27
Hej!

Har kollat upp Aten. Rätt dyrt med direktflyg. från 12.000:- för flyg och hyfsat hotell:mad:

Efter några timmar av idogt letande blev det en resa till Rom för två.
15-19 nov. Bara 10.200:- med hyfsat boende+ frukostbuffé mitt i stan!

Våran årliga Greklandsresa bokade jag häromdan!klapp_klap
Rethymno i mitten på maj!_B-anana

Smultron
2007-11-02, 09:38
Hej!

Har du kollat Resfeber och Sembo? Båda brukar ha prisvärda paketresor till Rom.

Dessutom har ju Ryanair billiga flygresor från Skavsta till Rom.

Smultron

ricky
2007-11-02, 23:19
:mad: Sicken soppa!
Ving ringde och sade att hotellet var fullbokat. De gav mig ett annat likvärdigt (Beverly Hills) men det tyckte jag låg för långt från centrum.
Jag ringde tillbaka till Ving och frågade om de hade nåt annat. Jo, vi har ett till sade dom. Jag bytte till det nya hotellet och pröjsade. Efter betalning kollade jag upp hotellet på Tripadvisor och såg då att nästan alla hade gett det en etta i betyg. Jag ringde tillbaka igen och flyuttade min allra första bokning en dag framåt för att behålla ursprungshotellet.
Det resulterade i att priset gick från 10.200:- för första bokningen till 9000:- för andra bokningen och till sist blev det 12700:-snyft_drop:mad:

Jag undviker alltid 1-stjärniga hotell för att de är skit och så undviker jag 5-stjärniga hotell för att de är så jäkla snobbiga och opersonliga!

Sen om jag bor på 2* eller 4* spelar ingen roll.
MEN läget måste alltid vara bra och hotellet måste kännas fräscht!

Sov gott!