handdator

Visa fullständig version : Stor familj får inget husrum


edith
2007-10-30, 20:09
Hej
Vi är en stor familj, med två vuxna och fyra barn. Vi vill åka till Samos i sommar, men när jag läser charterbolagens erbjudanden är de allra flesta lägenheterna alldeles för små för oss. Vi behöver en lägenhet med 6 sängplatser. Är det någon som har samma erfarenhet som vi? Och i så fall; hur har ni löst det?

Kan någon ge tips på resmål med lägenhetshotell där det finns stora lägenheter. Kanske inom charterbolagens program, men också helt fristående lägenheter som man hyr privat.
Hälsningar
Carin

Siri A
2007-10-30, 20:28
Hur gamla är barnen?

Siri A
2007-10-30, 20:33
Om man tittar på apollo, så får man ta 2 rum i de flesta fall, men jag skulle gissa på att det inte påverkar priset så mycket!

Sökte på 2 vuxna och 4 barn (12-17 år)

lemon
2007-10-30, 22:49
Generellt sett är det svårt att hitta rum för större familjer i resebolagens kataloger. Tack och lov är det enklare i verkligheten...

Har ingen erfarenhet av just Samos, men det löser sig säkert - åtminstone utanför charterprogrammen.
Vänliga hälsningar

/Lemon

Athanasia
2007-10-31, 07:30
Vet ju inte hur gamla barnen är,men det går ju att ha 2 rum/lägenheter,så gjorde vi när vi åkte med ungarna.

Eva L
2007-10-31, 09:45
Strunta i chartern och boka på egen hand då har ni mycket mer att välja bland.

Eva

edith
2007-10-31, 18:57
Hej

Tack för tipset.
Har du några mer konkreta tips?

Mina barn är små, 2 - 8 år, så vi tänker att den stora öluffen får vänta.

Men har du tips på nån ö och nåt bra ställe att bo på. Helst flygplats på ön, eller möjligen en kortare transfer.

Alltid roligt att få höra om andra människors tips.

Hälsnignar
Carin

Elisabet
2007-10-31, 19:14
När ska ni åka? Om det inte är i högsäsong föreslår jag Skiathos. Underbara stränder för barnen! Vi tittade på ett hotell i Koukounaries som har tvårums-bungalows med plats för 5-6 personer. Det såg jättefint ut. Det är 300 meter till närmaste strand och på 30 minuters promenadavstånd finns mer än 10 fantastiska sandstränder.
Det är 12 km till staden, men det går tätt med bussar, även kvällstid. Det finns flera tavernor i Koukounaries och även supermarket och biluthyrning.

Kommer inte just nu ihåg namnet på hotellet men jag har det uppskrivet så säg till om du vill veta mer så ska jag leta reda på det.

Siri A
2007-10-31, 19:23
Har du några mer konkreta tips?
Men har du tips på nån ö och nåt bra ställe att bo på.Vem är "du"? :confused: :rolleyes:

edith
2007-11-01, 10:01
Hej igen

Skiathos och bungalow i Koukounaries låter superintressant. Vore tacksam om du möjligen kunde hitta adressen igen, om det inte är för mycket besvär.

Men nu pratar vi om en annan ö......Så vi kanske snart blir förflyttade.

Hälsningar
Carin

Elisabet
2007-11-01, 12:13
Det heter Caravos Hotel & Studios. Går att boka genom olika bokningssajter eller direkt från deras egen hemsida. Jag har som sagt inte bott där, men sonen såg poolområdet när vi gick förbi och han ville att vi skulle gå dit och titta. Vi gick sedan in i receptionen och frågade lite mer samt fick brochyr och vistikort. Om jag åker till Skiathos igen med barnen (som är stora och kanske inte följer fler gånger) så kommer vi att bo där.

Fråga gärna om du vill veta mer och läs gamla trådar och resebrev från Skiathos, det finns rätt mycket.