handdator

Visa fullständig version : Direkt från Naxos


Kalimera
2007-10-30, 13:49
Sitter på ett café på hamnpromenaden i Naxos stad. Är nästan ensamma här.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/forum_153.jpg

Bilden togs för några minuter sedan.

Många ställen har redan slagit igen, andra är på väg att stänga. Vädret är fantastiskt, som en bra svensk sommar. I morse åt vi frukost på balkongen iklädda shorts och t-shirts. Camilla sitter mittemot mig och läser - i linne! Kan inte vara normalt med denna värme så här sent. Hoppas att allt är bra därhemma. :)

Athanasia
2007-10-30, 13:53
Allt är som en typisk höstdag i Stockholm,,,,regnig,marken full av gula,röda.oranga löv.Ha det så himla skönt!bye_bye

Siri A
2007-10-30, 13:59
oj, oj, oj är det på Naxos ni befinner er!?

Läste bloggen, ni verkar ha haft det bra på Kreta!

Hur ser planen ut efter Naxos?

Ha det så bra i värmen... klapp_klap

poros
2007-10-30, 15:34
Åååhhhh, nu längtar vi ännu mer. Det är 11 månader kvar innan vi får se Naxos. För allra första gången. Ser fint ut på bilden. Njut.

BOKA
2007-10-30, 17:33
Då har Ni verkligen något att se fram emot när Ni för första gången ska besöka Naxos. Den ön har allt, precis ALLT. Gratulerar till ett fint val.

Olle

bye_bye

anneli56
2007-10-30, 17:46
Ha det så sköööntflabb_flab i värmen.Det är väl härligt också nu när det är lugnt.
Yngsta dottern är nere i Vounaria/Koroni/Peloponnesos och där har dom haft varmt också.
Idag åkte dom och badade i havet, +28 varmt i luften.Inte helt fel.
Fast det har regnat också en del,men det behövs ju.
bye_bye

tramp
2007-10-30, 19:18
Stön! Här är mörkt som i graven nu när vintertiden kommit, lövhalka i tunnelbanan och regn och rusk!

Lissi
2007-10-30, 19:38
...och jag har idag varit inomhus hela dagen. Skolforum på Älvsjömässan i Sthlm...avslutades med 90 min Ville Craaford.(? för stavningen) Mycket trevligt!

NAXOS...tänk så den ön förvånade mig ...mycket mysig och med SÅ trevliga människor mitt i högsäsongen i aug..... Är bara LITE avundsjuk;)
Men Janne? Hur kommer ni nu att klara vintern i Sverige??:D

Lissi

Marianne
2007-10-30, 20:52
Men Janne och Camilla då, vad gör ni nu på Naxos? Ska ni tillbaka till Amorgos igen? Eller vad är planen?

Nu lär det ju inte bli varken Gavdos, Kithira eller kanske inte heller Peloponessos. Eller?
Väntar med spänning på era fortsatta planer!:confused:

Spar nu något till nästa resa också!;)

bye_bye

Lissi
2007-10-31, 09:07
..men åker ni inte till Peloponnessos kommer ni att ångra er!!


...tror Lissi

Kalimera
2007-10-31, 10:04
Hur ser planen ut efter Naxos?Vet inte. Ska vara Aten om några veckor, det är allt vi vet.

Då har Ni verkligen något att se fram emot när Ni för första gången ska besöka Naxos.Det är faktiskt tredje gången vi är på Naxos i år. :)

.Men Janne? Hur kommer ni nu att klara vintern i Sverige??LissiVi har en plan för hur vi ska kunna återanpassa oss. Vi planerade rehabiliteringen redan innan vi åkte. Förhoppningsvis kommer det att hjälpa. ;)

Men Janne och Camilla då, vad gör ni nu på Naxos? Ska ni tillbaka till Amorgos igen? Eller vad är planen?Spar nu något till nästa resa också! Vi ska inte till Amorgos, vi stannar här ett tag. Hur länge vet vi inte. Sparar till nästa resa gör vi, har redan börjat prata om att göra om resan, och då åka till platser vi missat.

..men åker ni inte till Peloponnessos kommer ni att ångra er!!...tror LissiVi ångrar inget Lissi. :) Peloponnessos ligger kvar. Vi är mer än nöjda med det vi upplevt.

anneli56
2007-10-31, 10:05
..men åker ni inte till Peloponnessos kommer ni att ångra er!!


...tror Lissi

Håller med Lissi,fast här finns så oerhört mycket att se ,så kanske bäst att ta en särskild Peloponnesos resa:)

Homeros
2007-10-31, 10:11
Håller med.
Om det går åt en månad på Kreta så kräver Peloponessos minst 3 månader.
Här finns så mycket att utforska och upptäcka !
flabb_flab

Kalimera
2007-10-31, 10:26
Håller med Lissi,fast här finns så oerhört mycket att se ,så kanske bäst att ta en särskild Peloponnesos resaLite så har vi tänkt.

Håller med.Om det går åt en månad på Kreta så kräver Peloponessos minst 3 månader.Även Kreta kräver lång tid, en månad är ingenting. Vi känner att vi bara har nosat på Kreta.

Janet
2007-10-31, 10:34
Drömde om Naxos inatt. Kan inte säga annat än att jag är väldigt avundsjuk!
Res väl!

Eva L
2007-10-31, 14:27
Lite så har vi tänkt.

Även Kreta kräver lång tid, en månad är ingenting. Vi känner att vi bara har nosat på Kreta.

Så är det nästan alltid att resa. Finns alltid mer att uppleva både i det vi objektivt ser och de möten som resan skapar. Svårigheterna för oss människor är väl att känna oss helt närvarande i stunden och inte tänka på nästa upplevelse eller det som kommer sen. Lyckas jag i varje fall inte helt med bortsett från korta stunder kanske ute i naturen eller när jag lyssnar till ett musikstycke som betyder mycket för mig.

Eva