handdator

Visa fullständig version : Bergste


anoula
2005-06-25, 08:39
Är det någon som vet var i Stockholm man kan köpa bergste? Går det över huvud taget att få tag på i Sverige? Jag älskar det och brukar alltid köpa på mig ett lager i Grekland, men det tar slut så fort. Dricker det med massor av timjanhonung... :p

Ruby
2005-06-25, 12:57
Är det någon som vet var i Stockholm man kan köpa bergste? Går det över huvud taget att få tag på i Sverige? Jag älskar det och brukar alltid köpa på mig ett lager i Grekland, men det tar slut så fort. Dricker det med massor av timjanhonung... :pKolla på NK:s matavdelning. För någon månad sen såg jag i alla fall en bekant teburk i skyltfönstret... :rolleyes:

Ruby

Stina
2005-06-25, 13:08
Hej!
Kan meddela att det finns bergste från Kreta till försäljning hos ICA Focus i Göteborg.
Det fanns åtminstone en förpackning kvar i hyllan när jag var och handlade, sedan vet man ju inte om det kommer in igen förstås.
Ett tag hade de jättegoda kakor från Kreta men dessa har de inte kvar.
mvh. Stina

anoula
2005-06-25, 14:29
Kolla på NK:s matavdelning. För någon månad sen såg jag i alla fall en bekant teburk i skyltfönstret... :rolleyes:

Ruby
Tack för tipset Ruby. Jag sticker till Grekland imorgon (Thessaloniki - Larissa - Skopelos) så då får jag handla ett litet lager. Men när det tar slut vet jag vart jag ska gå _B-anana .

Elisabet
2005-06-26, 08:33
Går det över huvud taget att få tag på i Sverige? Grossistföretaget Kung Markatta har Kretinskt bergste i sin produktlista. Du kan ju kontakta dem för att höra vilka återförsäljare de har.
http://www.kungmarkatta.se

inkfish
2005-06-26, 09:46
Inläggen i tråden som inte handlade om bergste ligger här:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1215

inkfish/moderator

yvonne
2005-09-25, 12:05
Zanét!

Har du smakat bergsteet jag skickade?

Yvonne:)

Zanét
2005-09-25, 12:43
Zanét!

Har du smakat bergsteet jag skickade?

Yvonne:)
Jajamen :D Smakade gudomligt gott och kom väl till pass nu när första höstförkylningen drabbat oss. Stort tack än en gång klapp_klap

//Zanét bye_bye

yvonne
2005-09-25, 13:16
Jajamen :D Smakade gudomligt gott och kom väl till pass nu när första höstförkylningen drabbat oss. Stort tack än en gång klapp_klap

//Zanét bye_bye


I slutet av november kommer jag hem med mer.;)

Yvonne