handdator

Visa fullständig version : au-pair i Grekland


agapii
2007-10-27, 00:26
Hej,

Jag är ny här :)
men jag undrar om någon vet om det finns någon/några argenturer eller familjer som behöver en barnflicka?

tacksam för svar!
ta leme, /stella

Wardakis
2007-10-27, 07:39
Du kan gå in på www.platsbanken.se (http://www.platsbanken.se) söka jobb, utland, Grekland. Där dyker det upp aupairjobb lite då och då.
Gunilla

Wardakis
2007-10-27, 07:54
Du ska naturligtvis in på platsbanken och utlandsjobb.
Gunilla

agapii
2007-10-27, 11:12
ja, jag vet men det finns nästan inga au-pair jobb till Grekland där, har redan kollat där flera ggr. Finns det inga andra sidor eller någon som vet om det finns argenturer eller familjer som behöver en barnflicka?

uppskattar snabba svar!

Arne
2007-10-27, 12:01
Men så lägg in en intresseanmälan på webben då.

T ex http://www.easyaupair.com/findaupair.asp


Arne

agapii
2007-10-27, 12:30
Tack för tipset! men ingen som vet någon som behöver en barnflicka i Grekland?
eller argenturar som man kan kontakta för vidare info?

Eva L
2007-10-27, 12:35
Min dotter jobbade för några år sedan en kort tid som aupair i Aten mellan två andra jobb via en grekisk förmedling och tog hand om två barn före och efter deras skola och förskola. Jag ska fråga henne om hon minns namnet på agenturen. Jag tror inte att de har tillstånd att annonsera i Sverige eftersom de inte uppfyller alla villkor.

Eva

agapii
2007-10-27, 13:23
Ja, jättesnällt! Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde fråga din dotter!
Och om det skulle gå bra om hon berättade lite hur det var att jobba som aupair i Grekland osv.

tacksam för svar!

Wardakis
2007-10-28, 17:38
Om du kan tänka dig att jobba på Kreta så kan du läsa platsannonserna i Xaniotika Nea.
Gunilla

agapii
2007-10-28, 18:08
var läser man de? hemsida?

Wardakis
2007-10-28, 20:27
www.haniotika-nea.gr (http://www.haniotika-nea.gr) rubriken mikres aggelies högt upp till höger på sidan och sedan zhthseis ypallhlon. Bra sätt att träna på grekiskan!
Gunilla

agapii
2007-10-28, 23:04
Jag kan redan grekiska :) men jag söker efter au-pair jobb i Grekland.. ingen som vet någon hemsida/argentur?

Natalie
2007-10-29, 00:24
Gå in på ams.se, gå till utlandsjobb, klicka på grekland och sök sedan på arbete utav yrkeskrav. Var inne där idag o såg att en familj i pefki (Aten) söker en au-pair. Annars är ett annat tips att gå in på athensnews.gr o se om det finns några annonser där. Har själv varit au-pair i Aten (det bästa året i mitt liv) o bor fortfarande kvar här. Annars kan du bara åka ner o söka på plats. Det finns alltid familjer som behöver au-pair flickor. MVH Natalie

agapii
2007-10-31, 13:35
Är det ingen som vet något om au pair jobb i Grekland?
hemsidor? eller kanske själv jobbat som det?

agapii
2007-10-31, 17:36
Jag skulle gärna vilja veta hur du började jobba som au pair i Grekland Natalie, om du vill så skriv gärna och berätta.
Jag skulle verkligen uppskatta det!

Eirini
2007-10-31, 18:14
Hej!

Du kan höra av dej till mej, jag har varit i kontakt med en familj som söker barnflicka.

bye_bye

agapii
2007-10-31, 18:38
Jaa, självklart! mejla mig och berätta, galenidig@msn.com

agapii
2007-11-04, 21:33
Om någon annan vet något om au pair jobb i Grekland, skriva gärna då!

agapii
2007-11-07, 15:24
Jag skriver och frågar så mycket om au pair jobb i Grekland men det är för att jag VILL jobba där som au pair så otroligt mycket :)
Är det verkligen ingen som kan hjälpa mig?

jätte tacksam för svar bye_bye

Arne
2007-11-07, 17:32
Men, du har ju fått så mycket tips!! Vad mer begär du??

Ska någon här på forumet ordna med anställning och alla papper som behövs?? Kontakter och referenser??

Arne

agapii
2007-11-07, 18:15
Jag har aldrig sagt att någon ska ordna något utan jag bara undrar om någon kan hjälpa mig?
Varför vara otrevlig bara för att man har en dröm och vill ha hjälp?
förstår inte människor som gör så.. aja, det spelar ändå ingen roll.

Tack för att du är så snäll.

Wardakis
2007-11-07, 18:24
Jag håller med Arne! Är fullständigt övertygad om att ingen sitter och trycker på information som du inte fått.
Gunilla

inkfish
2007-11-07, 18:36
Agapii, om nån hade kunnat ge dig mer hjälp hade de säkert gjort det.

Men de flesta av oss här på Kalimera är ganska långt från au pair-åldern, för oss hette det snarare barnjungfru *hukar*;)

Kanske är det därför du inte får så många svar som du vill. Fast här är ju faktiskt några som försökt hjälpa dig så gott de kan.

agapii
2007-11-07, 19:06
Okej, synd.. jag försökte iaf. Trodde att jag kunde få någon hjälp här och jag är självklart tacksam för alla svar jag fått.

Eva L
2007-11-07, 22:48
Min dotter har inte kvar namnet på agenturen och det är rätt länge sedan. Förhållandena varierar säkert mycket mellan familjerna. Hon var hos en överklassfamilj som hade hembiträde som skötte matlagning och städning av den stora våningen. Hon pratar både grekiska och engelska men det språk hon förväntades använda med barnen var engelska. Nu tror jag att de fuskade och pratade grekiska ibland vilket underlättade kontakten speciellt med den lilla som var i treårsåldern. Familjen var helgrekisk. De hade tidigare haft en lärarutbildad au-pair. Båda barnen gick i förskola och skola under dagen men hon förväntades ta hand om barnen nästan all övrig tid. Det minsta barnet sov ibland med min dotter och föräldrarna var ofta ute på kvällarna. Hon var ledig en dag i veckan då tog hembiträdet hand om barnen.
Hon skötte barnens rum samt deras kläder men hembiträdet lagade all mat även till min dotter och barnen.

Eva

agapii
2007-11-12, 18:55
Tack så mycket för alla svar, och Arne, jag ber om ursäkt om jag var otrevlig eller så.
Jag vet att ni bara vill hjälpa till och jag uppskattar det verkligen!
Jag önskade bara att det inte var så svårt att hitta jobb som au-pair i Grekland.
Om någon vet ngt, så skriv.

agapii
2007-11-17, 17:35
Hej,
Jag skriver igen.. :) jag vill det här så MYCKET men det är inte lätt att hitta just aupair jobb i Grekland vilket jag tycker är JÄTTE synd! Finns det andra jobb som är "lättare" att hitta?
Om någon vet något, skriiiiv! Tveka inte, det uppskattas mycket.

Mirtenis
2007-12-18, 22:43
Hej,
Har du hittat något aupair jobb än?
Jag bor på Rodos sommarhalvåret och behöver eventuellt en assistent till en
familjemedlem under den tiden
skriv och berätta lite om dig till autism@swipnet.se så återkommer jag

agapii
2009-02-12, 10:42
Någon som vet om (grekiska) familjer i sthlm behöver hjälp med barnpassning eller liknande?