handdator

Visa fullständig version : Redan fullbokat, suck!


Tassetroll
2007-10-25, 15:06
Hade börjat se framemot sommaren redan nu. Tittat ut hotell i Pythagorion där vi bott förut, det perfekta boendet. Mailade Fritidsresor för ett tag sedan om när de skulle släppa sommarresorna. I början av november fick jag till svar. Om du går med i vår maillista så skickar vi ut när man kan börja boka.
Har ändå tittat nån gång varje vecka på deras hemsida. Så idag hade pappa gått in och då var det redan fullbokat. Usch va besviken jag är.
Man har ju redan börjat resan i tanken vid det här laget.
Så nu undrar jag vad vi ska hitta för boende istället. Någon som kan tipsa? Vi vill bo i centrum, gärna nära/vid hamnpromenaden.

//Tass tass

rebase
2007-10-25, 15:15
Testa Hotell Panorama med Apollo:)

poros
2007-10-25, 15:16
Det finns ett hotell som heter Athos som jag varit sugen att åka till en längre tid, men det har inte blivit av. För en tid sedan hade någon annan här på forumet varit där och tyckte det var kanon. Ving har det hotellet. Det ser fint ut på bilderna. Värdparet ser jätterara ut.

Tassetroll
2007-10-25, 15:51
Panorama ska jag genast kolla upp!
Tack för tipset :)

Tassetroll
2007-10-25, 15:53
Jag svarade nyss i en annan tråd om just Athos, men så kom jag på att jag ju faktiskt varit där!
Själva hotellet var jättebra men tyvärr är inte läget det bästa eftersom det ligger alldeles brevid stora vägen och dessutom i en uppförsbacke där folk gasar på lite extra. Det låter MYCKET om man har rummet ut mot gatan och ska försöka sova. Tyvärr, annars hade det kunnat vara kanon.

Tassetroll
2007-10-25, 16:05
Någon som bott på La bito (fritidsresors..)?

Eva L
2007-10-25, 16:32
Bekanta till mig har bott på Dios som ligger centralt och lär ha det där lilla extra. Själv ö-luffar jag och bor på enklare ställen av mellanprisnivå. Pension Sunshine är ett perfekt boende för den som vill bo grekiskt, fräscht och inte behöver pool, bar etc.

Eva

poros
2007-10-25, 16:46
Jag svarade nyss i en annan tråd om just Athos, men så kom jag på att jag ju faktiskt varit där!
Själva hotellet var jättebra men tyvärr är inte läget det bästa eftersom det ligger alldeles brevid stora vägen och dessutom i en uppförsbacke där folk gasar på lite extra. Det låter MYCKET om man har rummet ut mot gatan och ska försöka sova. Tyvärr, annars hade det kunnat vara kanon.


Aahhaaa. Ookie dookie. Då vet man det. Så vill man ju inte bo.

Lissi
2007-10-25, 19:08
Redan 1992 bodde vi på Panorama, på bottenvåningen med JÄTTE-terass med just panoramautsikt över Pythagorion..HELT SUVERÄNT boende! Fast då var det med Fritidsresor vi åkte, en kombination med 1v Samos och 1v Patmos....Men man ska bo mot hamnen inte mot gatan som är vägen ut ur Pythagorion....En sådan uteplats har vi aldrig nånsin haft sen dess....

Lissi

rebase
2007-10-26, 09:33
Ja utsikten är ju magnifik på Panorama lägger Du till, jag tror c:a 150 kr för havsutsikt så är Du garanterad denna utsikt.

Mette
2007-10-26, 09:53
Jeg har boet på La Bito 2 nætter i september i år (transfer til og fra Patmos). Jeg trives ikke der. Meget små rum. Ingen havudsigt. Det er et hotel, ikke lejlighed dvs. ingen køleskab og andet.

2 nætter er kanske for lidt til at bedømme... ?

Lopez
2007-10-26, 15:53
Förmodar att du menar Zephyros i Pythagorion, och i så fall kan jag bara hålla med. Får man ett av deras två rum med balkong, havs och hamnutsikt så är det verkligen ett perfekt boende. Kan inte bli bättre.
Kan bara råda dig att gå in och kolla ett par gånger per dag på Frittes hemsida. Många bokar direkt när resorna släpps lite på chans (gjort så själv ett antal gånger). Sedan har man "betänketid" någon vecka eller så innan anmälningsavgiften skall betalas, och då har många ändrat sig, så plötsligt kan det komma tillbaks en massa resor som tidigare varit slutsålda.
Hoppas det löser sig. Lycka till

Tassetroll
2007-10-26, 16:21
Ja det är Zephyros.
Tack för tipset! Å om det ändå kunde bli så...

Janet
2007-10-27, 12:07
Vi bodde på ett trevligt litet hotell när vi var i Pythagorion i augusti i år. Det är fräscht, enkelt och har havsutsikt. Ligger strax ovanför hamnpromenaden och har bra priser.

Det heter Hotel Belvedere och ägaren heter Manolis. Tyvärr har det lilla hotellet ingen hemsida, men kanske har mamma kvar telefonnumret om ni vill ha det?

Utsikten från balkongen kan ni se i vårt resebrev "Fotoresebrev från Samos i augusti 2007".

Lena J
2007-11-07, 17:55
_B-anana Hej!

Misströsta inte resor finns fortfarande.Har idag varit och bokat resa till Pythagorion, vingresor med hotel Athos, jag tror det ligger nära Panorama som vi bodde i för 3 år sedan. Utsikten där är enorm, städningen var sådär,annars kanon. Jag vet att Athos ligger efter stora genomfarten men det finns öronproppar att ta med, du sitter ju inte på hotellet hela tiden. Längtar mycke tillbaka till Samos ska bli så roligt vi åker 20 juli 2 veckor.
Vi har varit på Karpathos -06 och Kefalonia nu i sep 07. Men inget slår Pythagorion än.
Så in och leta vidare
Lycka till

Lena i Bollnäs klapp_klap

RUJO
2008-01-20, 20:24
Ett jättebra alternativ i Pythagorio är Pension Sunshine. Ligger ett par kvarter ovanför hamnen. Eva som äger pensionen är mycket gästvänlig och gillar
Kalim ragäster. Har bott där 3ggr de senaste 5 åren.