handdator

Visa fullständig version : Flyttade trådar?


Patrik S
2005-06-24, 16:21
En liten lustighet jag har märkt är att flyttade trådar saknar uppgift om senaste inlägg - det är bara ett streck i kolumnen längst till höger.
Är detta någon liten bugg eller finns det en tanke med detta?
Risken är att man inte kollar alla flyttade trådar och därmed missar något värdefullt inlägg. (Gäller väl framförallt "ordet är fritt", där det finns många flyttade trådar som är "aktiva")

Framförallt ett stort tack för ett bra och välskött forum!

inkfish
2005-06-25, 00:09
Nej, ingen bugg. Det som ligger kvar på ursprungsforumet är helt enkelt bara en klickbar hänvisning så att man kan hitta till tråden på dess nuvarande plats. Hänvisningarna är inte avsedda att ge nån annan information.

Det här är, så vitt jag vet, inget som Janne kunnat påverka, funktionen är helt enkelt sådan. Åtminstone på de forum jag sett har hänvisningarna varit tomma på information. Så vill man se eventuella nya inlägg får man vackert klicka vidare.

inkfish/moderator

Patrik S
2005-06-25, 08:31
OK, nu fattar jag! Så det är smartast att klicka på den flyttade tråden och därefter kolla var den numera ligger genom att kolla forumadressen längst upp. :)

inkfish
2005-06-25, 10:44
Det finns ett annat sätt att hålla ett öga på vissa trådar. I din kontrollpanel kan du välja Ämnesprenumeration under Redigera alternativ.

Därefter kan du, när du läser en intressant tråd, lägga den i en prenumerationslista. Då får du mail varje gång ett nytt inlägg skrivs i tråden.

Jag har dock själv aldrigt använt det, men det går ju bra om man frågat nåt och är väldigt mån om att inte missa något av svaren.