handdator

Visa fullständig version : Å undervise i engelsk i Athen?


Ingvild
2007-10-23, 10:56
Jeg vurderer å flytte til Athen høsten 2008 for å kunne være nærmere kjæresten min, men jeg må innrømme at jeg er litt mismodig med tanke på jobbutsikter. Mye av min identitet er knyttet til arbeid og utdannelse. Jeg blir 40 år i januar og føler at jeg er litt for gammel til å ta en jobb på café bare for at vi skal kunne være sammen. Kanskje ville jeg ikke engang fått en slik jobb, for jeg har jo ingen erfaring:).

Jeg er utdannet lærer med norsk hovedfag og engelsk mellomfag (master). For tiden jobber jeg i Sverige, men engasjementet mitt avsluttes i vår, så da står i utgangspunktet alle muligheter åpne. Men jeg er redd.

Tror dere det er mulig å få stilling som engelsklærer i Athen selv om man ikke har engelsk som morsmål? Vet dere hvilke skoler man kan kontakte? Jeg vil helst ikke reise på lykke og fromme, men prøve å ordne noe på forhånd.

Det hadde vært flott om noen ville dele sine erfaringer med meg. Takk for alle interessante innlegg om dagligliv i Hellas. Det er spennende lesning.

Nostalgia
2007-10-23, 17:16
Hej,

Privatskolor med kvällsundervisning är en relativt stor business i Grekland. I en storstad som Aten är ju förstås antalet sådana jobb ännu fler.
Har du en master i engelska tror jag att det räcker utmärkt. Min väninna har grekiska som modersmål men har arbetat som språklärare i Aten.

Lycka till

Ingvild
2007-10-24, 10:42
Har du en master i engelska tror jag att det räcker utmärkt.

Takk for oppmuntringen, Nostalgia. Jeg har dessverre master i norsk og 30 vekttall i engelsk (tilsvarer 60 svenske studiepoeng, tror jeg).

Mange er så modige og kaster seg ut i det ukjente. Jeg blir imponert.

Eirini
2007-10-31, 18:30