handdator

Visa fullständig version : economy car rentals?


sussa
2005-06-24, 15:28
Hejsan allihopa!
Jag undrar om någon har hyrt bil av dem någon gång? Nu ska vi snart åka till Parga och funderar på att hyra bil på nätet. Är det dumt? Är det bättre att hyra på plats? :confused:
Glad midsommar till alla!
/Sussa

Eva L
2005-06-24, 22:23
Hejsan allihopa!
Jag undrar om någon har hyrt bil av dem någon gång? Nu ska vi snart åka till Parga och funderar på att hyra bil på nätet. Är det dumt? Är det bättre att hyra på plats? :confused:
Glad midsommar till alla!
/Sussa


Vi var några stycken som hyrde bil i Parga, av vem vet Epiros. Dyrt var det i varje fall. Mer än dubbelt så dyrt som på Paros för två år sedan och den bilen var helt ny.

Eva

epiros
2005-06-25, 14:10
Hejsan allihopa!
Jag undrar om någon har hyrt bil av dem någon gång? Nu ska vi snart åka till Parga och funderar på att hyra bil på nätet. Är det dumt? Är det bättre att hyra på plats? :confused:
Glad midsommar till alla!
/Sussa

Ska ni hyra bil under en längre sammanhängande period så lönar det sig att förhandsboka, på fastlandet är det generellt högre priser på hyrbilar än på öarna, antagligen beroende på att kundunderlaget för biluthyrare är större på fastlandet än på öarna ?

I juli är det mer folk än i juni så av den anledningen kan det oxå vara ide´att förhandsboka.

I Parga finns gott om uthyrare, så vilken ni använder är en smaksak. Fast jag använde den som rekommenderas här på Kalimera. En bil i economy-klass gick på ca 70 euro med full-försäkring för en dag. Vi var 4 som delade så det blev ca 20 euro per skalle inklusive soppa, om jag minns rätt.

ha en bra vistelse i Parga
_B-anana Tommy