handdator

Visa fullständig version : väderhjälp...


pigi
2007-10-04, 22:13
Har haft fru fortuna på besök och jag som inte trodde Kreta skulle bli denna höst...yippieeeee_B-anana

MEN...jag har kollat olika väderprognoser och får väldigt olika uppfattning. NU är det ju så att jag åker till Kreta vanligtvis i Aug för min onda och psoriasishärjade kropp....är det ngn idee att åka den 11/10 ????????

Mina kri(e)terier är : varmt i vattnet
: varmt i luften
: sol
Ja sedan har jag ju krav på Raki och diverse ställen som ska återses men det är en annan kravlista.

Vet att jag borde söka bättre själv på nätet men jag e lat...ok!

KRAM....till den som svarar.

Athanasia
2007-10-05, 05:33
Vädret kan ju variera lite den här tiden,ca 24-25 i vattnet skulle jag gissa på,och de flesta ställen är nog fortfarande öppna på större orter.Jag skulle inte tveka....åk ner till Kreta!...och Grattis till att Fru Fortuna besökte Dig!_B-anana

Argyris
2007-10-05, 07:49
Hej,

åk till kreta, det gör jag om 1 vecka.
Vädret är helt klart ok. Senaste 3 åren har jag varit där nere under oktober, 1 av gångerna (förra året) var vädret så dålig så att tom med personer dog.

Jag skall till Maleme (Chania).

/Nico

Mia62
2007-10-07, 11:36
Hej!
Vi kom hem igår morse från en två veckors Kreta resa, bodde i Georgioupolis. Vi hade både mulna dagar med regnskurar, halvbra dagar och 8 kanondagar med upp till 31 grader varmt. Havet helt ok ca 22 grader men flera dagar med röd flagg. Kvällarna relativt kyliga ibland bara 18 grader. Men jag skulle aldrig tveka, Kreta är underbart så hoppas du får en bra tripp.