handdator

Visa fullständig version : Senaste nytt från Amorgos


Malina
2005-06-23, 10:49
Från säker källa kan meddelas att man har tagit prover på vattnet i hamnen/bukten i Katapola på Amorgos. Det är hälsovårdsmyndigheten i Aten som har tagit prover och funnit vattnet helt "KATHARO"=rent!!!!
Dessutom väntar man nu på en last sand(!) so ska placeras på den lilla strandremsan,så att man kan ta sitt morgondopp där!!Undrar hur ankorna kommer att reagera...

Susie
2005-06-23, 12:03
Det var en god nyhed. Jeg er sikker på at ankorna gerne deler med os.
Hilsen Susie

lenapg
2005-06-25, 14:29
Sitter just nu och studerare lastbilarna som kor i skytteltrafik lastade till bredden med sand. Det blaser som bara den och alla verkar ga omkring och frysa. Under de tio aren som vi har luffat har vi aldrig stott pa envisare vind och pa kvallarna sitter vi pa Eleni insvepte i filtar och hoppas pa battre vader i morgon!
Lenapg och nisse

Eva L
2005-06-25, 23:12
Sitter just nu och studerare lastbilarna som kor i skytteltrafik lastade till bredden med sand. Det blaser som bara den och alla verkar ga omkring och frysa. Under de tio aren som vi har luffat har vi aldrig stott pa envisare vind och pa kvallarna sitter vi pa Eleni insvepte i filtar och hoppas pa battre vader i morgon!
Lenapg och nisse

Jag var på Amorgos för tre år sedan i början av juni och även då blåste det mycket några dagar. Lastbilarna körde då omkring jord och byggnation av hamnen/kajen pågick. Förhoppningsvis det som slutförs nu eller är det nya byggen på gång. Trots blåsten och bilarna tog jag ön till mitt hjärta, där den fortfarande har en alldeles speciell plats. Number 1 for me.

Eva