handdator

Visa fullständig version : Boende i Amorgos


Rossa
2005-06-23, 00:14
Nu har vi bestämt oss att åka till Amorgos på vår första öluff, oh vad det ska bli härligt att komma iväg:) . Vi åker den 9/7 till Santorini tänkte sen vara på Naxos i ca fyra dagar och därifrån vidare till Amorgos. Vågar vi chansa på att hitta boende runt denna tiden utan att förboka? Om man förbokar måste man då komma exackt den dag som man sagt? Någon som kan hjälpa mig att lura ut hur vi ska göra. Ja just det, kom på en fråga till ska man välja Iraklia eller Koufonissi? Båda låter helt underbara.

deore
2005-06-29, 21:07
Hej!

Jag tror inte att det är några problem. Men för att vara på säkra sidan kan du alltid maila till Eleni på Amorgos. Vi har bokat rum för 4 nätter i augusi och vi har fått snabba svar. roomseleni@hack-box.net. Beskrivning av lgh och rummen finns på Kalimera.nu. Lycka till!!

ramses
2005-06-30, 13:45
Jag tycker att du ska se dig om efter något annat än Eleni om du tänkt att stanna i Katapola på Amorgos.Vårt intryck av det är att det påminde mycket om ett charterhotell, enbart svenskar. inget fel i det, men det finns oftast nån anledning till att man väljer annat sätt att resa på. Eftersom vi inte förbokat, böejan av juni, fick vi inte plats där. Det var jätterbra för tack vare det tog vi oss en titt på byn och fasnade för den mycket trevliga värdinnan av Titika hotel. Vi fick bo i en våning i hennes "uncles" hus, helt fantastiskt. Titika ligger till vänster, gå vägen förbi stranden, strax efter en husruin finns skylt. Det var ett tips.

Bossew
2005-07-04, 18:12
Jag tycker att du ska se dig om efter något annat än Eleni om du tänkt att stanna i Katapola på Amorgos.Vårt intryck av det är att det påminde mycket om ett charterhotell, enbart svenskar. inget fel i det, men det finns oftast nån anledning till att man väljer annat sätt att resa på.

Haller med, Eleni kanske ar bra men det finns sa manga andra bra stallen att bo pa i Katapola.

bosse

Riitta
2005-07-04, 18:28
Kolla din e-post:)

Riitta

Ammi
2005-07-06, 08:20
Nu har vi bestämt oss att åka till Amorgos på vår första öluff, oh vad det ska bli härligt att komma iväg:) . Vi åker den 9/7 till Santorini tänkte sen vara på Naxos i ca fyra dagar och därifrån vidare till Amorgos. Vågar vi chansa på att hitta boende runt denna tiden utan att förboka? Om man förbokar måste man då komma exackt den dag som man sagt? Någon som kan hjälpa mig att lura ut hur vi ska göra. Ja just det, kom på en fråga till ska man välja Iraklia eller Koufonissi? Båda låter helt underbara.

Hej vi gick upp på Pension Anna som ligger rakt upp när man kommer av båten, jättebilligt boende 10 euro per bädd och natt, bra rum, med kokplatta och kylskåp och en underbar trädgård för barnen med kattungar i, vi trivdes väldigt bra. På Eleni måste man nog förboka för det var fullt när vi kom, dom stod vid båten och hämtade folk. Vi tyckte att där var gott om möjligheter till boende även om vi inte hade förbokat. Mvh Ammibye_bye