handdator

Visa fullständig version : Hotel Ibiscos


volcomstone
2007-09-25, 12:14
Någon som bott där som kan berätta lite om det är bra eller dåligt?
Några bra restauranger i närheten?
Bankomat i närheten?
Bra supermarket i närheten?

Tacksam för svar

Athanasia
2007-09-25, 12:50
Har bott på Ibiscos,har nog aldrig legat i en skönare säng i Grekland än vad vi gjorde där.Vistades inte så mycket på hotellområdet,men finns ju både restaurang och liten market där.Stor "Sparmarket" och bankomat inte långt därifrån.Trafikerad gata måste korsas för att komma ner mot stranden,ett par restauranger nära,men nära till strandpromenad och fler restauranger.Utgår att det är Ibiscos Garden Du menar..

nilam
2007-09-25, 20:05
Håller med om att det var väldigt sköna sängar med tjock bäddmadrass:) En av de bäst utrustade lägenheter jag haft i Grekland, tex fanns det en automat med diskmedel ovanför diskbänken:D Flera poolområden att välja på.
VÄLDIGT trafikerad väg att korsa utanför hotellet.

Malin

Eva L
2007-09-25, 20:11
En av öns huvudleder går förbi utanför hotellet. Massor av trafik. Hotellet ligger ovanför huvudleden och snett nedanför ligger Lefkoniko Beach Hotel.

Eva

Athanasia
2007-09-25, 22:59
Nu är det ju knappt några av Ibiscos rum som blir störda av trafiken,och sen några år tillbaka finns även ett övergångsställe med trafiksignaler när man ska korsa vägen för att gå ner till stranden...fiffigt:-)

nilam
2007-09-25, 23:31
Nu är det ju knappt några av Ibiscos rum som blir störda av trafiken,och sen några år tillbaka finns även ett övergångsställe med trafiksignaler när man ska korsa vägen för att gå ner till stranden...fiffigt:-)

Jodå, övergångstället fanns när jag var där, men det var ju inte bara en gång man höll på att bli överkörd trots grön gubbe:mad:

Malin

Athanasia
2007-09-26, 06:20
Förhoppningvis har det blivit bättre på den fronten med tanke på de nya höga bötesbeloppen som trädde i kraft i början på juni.Gick över där i början på september och då stannade bilarna snällt.(bodde inte på Ibiscos då,skulle bara posta vykort i brevlådan där utanför)

Eva L
2007-09-26, 07:28
Nu är det ju knappt några av Ibiscos rum som blir störda av trafiken,och sen några år tillbaka finns även ett övergångsställe med trafiksignaler när man ska korsa vägen för att gå ner till stranden...fiffigt:-)

Nej kanske inte det men blivande gäster till det här området kanske vill veta hur nära en stor trafikled de befinner sig när de väljer resmål. Har pratat med småbarnfamiljer som varit väldigt besvikna efter resor till Rethymnon eftersom de inte tillräckligt satt sig in vilken ort de ska besöka. Förskönanden av en verklighet gagnar ingen men betyder ändå inte att det är inte ok för en del.

Eva

Athanasia
2007-09-26, 07:42
En av öns huvudleder går förbi utanför hotellet. Massor av trafik. Hotellet ligger ovanför huvudleden och snett nedanför ligger Lefkoniko Beach Hotel.

EvaLefkoniko hotellen är en bit bort(om det nu har nån betydelse),vid de hotellen ligger bankomat och den stora supermarketen.

Eva L
2007-09-26, 07:51
Jag vet har varit där många gånger även sen supermarketen byggdes. För mig är det snett nedanför även om det är en bit.

Eva

nekjam
2007-09-26, 19:25
Nu blir jag intresserad. Vad är det för böter i Grekland? Vi har just kommit hem från Rethymnon och jag håller med om att trafiken är besvärlig. Vi bodde på Hotell Bio och skulle passera strandvägen varje gång vi skulle ner till stranden. Det kanske var 5 bilar som stannade och släppte över oss på 14 dagar och då stod vi vid övergångsställen.

Athanasia
2007-09-27, 06:53
De dåligt målade övergångställen som finns efter gatan när man ska över till stranden verkar de inte bry sig om(vet inte ens om böterna gäller dessa)Vet att böter gäller om man inte stannar när det är röd gubbe.