handdator

Visa fullständig version : Familjärt boende i Heraklion


Kalimera
2007-09-25, 09:35
Vi kommer till Heraklion i oktober. Ska stanna där några dagar innan vi drar vidare. Är det någon som har tips på något trevligt pensionat?

Athanasia
2007-09-25, 09:53
Har aldrig bott i Heraklion,men gått runt där och tycker inte att det är nån vacker stad.Ca 2 mil från ligger både Amoudara och Agia Pelagia,skulle nog försöka leta boende där istället.

91kg
2007-09-25, 14:42
Vi kommer till Heraklion i oktober. Ska stanna där några dagar innan vi drar vidare. Är det någon som har tips på något trevligt pensionat?

Hej Janne!

Jag har inget speciellt boende där som jag minns och det finns mkt att välja på i alla fall om du åker en bit mot Hersonissos som även kan vara lite lagom lugnt nu så här i säsongsslutet.

Om du aldrig varit uppe på Lashiti platån, så tycker jag du kan ta dig en tur dit och på vägen upp så åker man igenom Mohos där Palme var många somrar.

Själv så hade vi tänkt åka ned i början på Oktober för att ev åk hela Kreta runt och är du runt Chania och bergen där,så bli inte förvånad om du ser en ljusblå Kalimera t-shirt på en kretensare - det är marknadsföring det:)

Mvh!

Kalimera
2007-09-30, 11:42
så bli inte förvånad om du ser en ljusblå Kalimera t-shirt på en kretensareJag ska hålla ögonen öppna! Du också. :)

Anledingen till att vi vill bo i Heraklion är att vi vill se Knosso och museet i Heraklion. Två nätter har vi tänkt. Kommer fram på kvällen och vill gärna ha boendet ordnat. Heraklion är okänd mark för oss. Idag har vi träffat Arne &b Birgitta, de gav oss ett bra boendetips. Efter Heraklion ska vi uforska östra Kreta. Jag har några fler frågor, men de tar jag i en annan tråd.

ciakoohler
2007-09-30, 14:44
I maj 2006 bodde vi på Mirabello ,när hamn o buss.Tyckte det var bra och vi kunde lämna vårt bagage där när vi tog en 2 dagars tripp t Santorini.Du kan kolla själv på nätet o boka där också om du vill det.Inget tjusigt men helt ok o bra läge.

Patsy
2007-10-01, 08:10
Vi kommer till Heraklion i oktober. Ska stanna där några dagar innan vi drar vidare. Är det någon som har tips på något trevligt pensionat?
Mitt tips är att ni bor hos Alex i Analipsi. Därifrån kan ni sedan utforska östra Kreta och lätt ta er till Knossos mm. Alex hjälper er att hitta hyrbil och lägga upp dagsturer. På kvällarna kan ni njuta av Alex förträffliga mat.
Kontakta Alex och diskutera med honom, han är hjälpsamheten själv och hämtar er gärna vid flyget eller båten. Själv kom jag hem igår efter tre underbara veckor på Kreta.
Patsy
PS Alex har annons på Kalimera

91kg
2007-10-01, 10:23
Jag ska hålla ögonen öppna! Du också. :)

Anledingen till att vi vill bo i Heraklion är att vi vill se Knosso och museet i Heraklion. Två nätter har vi tänkt. Kommer fram på kvällen och vill gärna ha boendet ordnat. Heraklion är okänd mark för oss. Idag har vi träffat Arne &b Birgitta, de gav oss ett bra boendetips. Efter Heraklion ska vi uforska östra Kreta. Jag har några fler frågor, men de tar jag i en annan tråd.

Hej-det skall vi:)

Om du skall till Knossos och har lite tid över så åk gärna lite längre på den vägen då du kommer till Archane som är ett "vindistrikt"på Kreta vilket vi tyckte var kul att besöka då det var full rulle då vi var där och det var inlämning av druvor bestående av minst 50 pickups ut med vägen med fulla flak i väntan på inlämning, men de har väl redan skördat klart för iår?

Får du lite förslag eller någon som har att delge om Östra och södra Kreta då är jag också intresserad,då vi tänkt köra Kreta runt.

Mvh!