handdator

Visa fullständig version : Tillbaka i vardagslunken


Brige
2007-09-24, 21:21
Kom tillbaka i onsdagskväll efter knappt tre veckor, fördelade på Naxos o Syros. Jag är så nöjd och tillfreds med min vistelse:):)
Lite krångel på hemresan; draghandtaget på tunga väskan gick av då jag skulle kliva av färjan i Rafina:eek: Det blev en besvärlig "dragkamp" innan en vänlig taxichaufför förbarmade sej. Väl framme på förbokade Attici Beach Hotel saknades vatten. En stor läcka hade uppstått så hela området saknade vatten. Vattnet återkom efter c:a 2 tim så jag kunde duscha:p
Min flight, med avg kl.12.00 på onsd var ändrad till 13.30 redan vid incheckningen. Missade alltså tåget till Hudiksvall, stress på Arlanda att inköpa ny biljett o hinna med tåg kl.17.41. Jag HANNklapp_klapklapp_klap Maken mötte på perrongen och tog över klumpen till väska:):Dflabb_flab
-VÄDRET; Mestadels hade jag underbart väder och 24-25 grader i vattnet.Gissa om jag "låg i blöt" och tränade? Ett par enstaka dagar blåste det kraftigt, men inte kallt.
-BOENDE; Naxos, Ag. Prokopious, hos systrarna på Café Golden Beach med nära till stranden, bussen, och flera tavernor. Jag blir alltid hejdlöst bortskämd hos dom, har känt familjen i många år.
Syros, Kini och Argo studios. Tredje gången Kini för mej, tyckte mycket om ön redan första gången och den är numera en klar favorit. En promenad på c:a 400 m ner till strand, men klart överkomligt då jag nyttjade mina gåstavar. Dessutom är det ju inte några backar. Det märktes att säsongen led mot slut, det var lugnt och fridfullt på stranden ända fram mot e.m.
-KALIMEROR: På Naxos mötte BosseW mej i hamnen.Tillsammans åkte vi ut till Ag.Pr. han väntade vänligt då jag tog ett kvällsdopp före dusch. Sen åt vi middag tillsammans och hade trevligt. Vi träffades för lunch och/eller middag flera ggr innan han åkte till Sikinos. Sen kom han tillbaka då jag ännu var kvar, så vi sågs igen. Jag träffade även Thore§Marie från Göteborg(?) nere på stranden. Trevligt, trevligt!
På Syros var det en norska som kände igen mej, men jag mindes inte henne, det var då hennes sista dag vilket syntes på kroppsfärgen:) Senare träffade jag Suzanne från Enköping som reste tillsammans med två väninnor i år. Förra året träffades vi på Romilda, då jag förflyttade mej från Sikinos till Syros. Väldigt kul att träffas igen!
På Santorini var det väl rena rama Kalimeraträffen i helgen, vad jag förstår. Har inte ägnat ens 1 min på internetcafé, BloggaMera el ngt annat under min tid där nere, men vet att Janne§Camilla var på Naxos, och Ag.Pr. samtidigt som jag var där.
På flygplatsen i Athen kom Ann störtande, tjoande och slängde sej om halsen på mej. HÄÄRLIGT, att ses igen!! Vi bor ju SÅÅ långt ifrån varandra här hemma. Det var Tommy som hade sett mej. TACK Tommy!!

Så. Nu är det bara att längta till nästa resa. Undras om Sterling kommer att erbjuda fler biljetter till Athen för 103:-??Ang_elx
//Birgitta

inkfish
2007-09-25, 21:54
Hej Brige, välkommen hembye_bye

Du var med åtminstone andligen vid "kalimeraträffen" på Honeymoon i helgen, både bossew och Marie & Thore hade ju träffat dig så vi andra visste att du precis varit i krokarna.:)

Marianne
2007-09-28, 09:25
Välkommen hem, Brige! Det låter som en perfekt semester för dig med härliga bad, trevliga människor och sköna dagar.