handdator

Visa fullständig version : Åter från Skopelos


rebase
2007-09-19, 15:06
Vi är nu åter efter vårt första besök på Skopelos. En ö som vi gärna besöker flera gånger. Skopelos stad är ju helt underbar med alla fina gränder o rent o snyggt. Vi bodde på Denise och hade ett rum på 3:e vån. med en underbar utsikt över byn. Rummet var nog det minsta vi bott på och den minsta dubbelsängen vi legat i men det är ju inte fel att få lite närkontakt :-). Tack för tipset om Discovery där vi hyrde bil för hela veckan. Jag är glad att vi hyrde bil istället för moppe. Vägarna var ju ganska branta o smala på vissa ställen.Vi har väl upplevt finare stränder i Grekland men vattnet var ju helt suveränt klart o fint. Jag är lite förvånad att ingen har skrivit om getingarna. Det fanns ju några restauranger där man var tvungen att få rökelse på bordet för att slippa få getingar i munnen när man åt.Detta gällde ju inte Skopelos stad. Däremot på Tavernan vid Stafilos, Panormos samt på den ena Tavernan på Limnonari. Vi träffade en Svensk kille Micke Rönnberg som höll till vid Limnonari och som bodde på ön 8 mån. om året sedan många år tillbaka.Han sa att det var inte fler getingar i år än vad det brukar vara.
Hur som helst, vi åker gärna tillbaka, det finns en hel del att utforska som vi inte hann med på en vecka.

Hasse
2007-09-19, 15:34
Vet du att Micke Rönnberg är en f:d kändis ? Allsvensk fotbollsspelare i Hammarby för många år sedan.


Hasse :cool:

rebase
2007-09-19, 15:42
Vet du att Micke Rönnberg är en f:d kändis ? Allsvensk fotbollsspelare i Hammarby för många år sedan.


Hasse :cool:


Ja jag känner till detta.Han gjorde även några matcher i Landslaget samt var proffs i Grekland,Larissa under ett par år.

Siri A
2007-09-19, 16:40
Vilken härlig resa ni verkar ha haft. Man sitter och planerar i månader och sen vipps, så är allt över. Man får ta och njuta av bilder, om man tagit några istället.

Men sen kommer väl det gamla vanliga problemet: vart ska vi åka nästa gång!? :D

Mette
2007-09-19, 16:54
Getingar findes "bare" om efteråret. Det er længe siden jeg har rejst på den tid, rejser gerne først på sommeren - så getingar er fortrængt hos mig.

Mette