handdator

Visa fullständig version : Tha piume apopse to fegari!!!


Arne
2007-09-18, 16:22
Ja, nu är det så strax dags för avfärd. Rubriken i fri översättning låter såsom följer: "I natt ska vi dricka månen!!!"

För övrigt en av våra favoritsånger....

Vi avresa onsdag förmiddag från Umeå för att efter vederbörlig vederkvickelse å Arlandas uteservering (rökare) oavsett temperatur
invänta incheckning till Corfu med avgång vid femtiden. De beramade 198-kronorsbiljetterna. Vid ankomst till Corfu vid pass 20.30 har vi bokat ett
flygplatsen näraliggande Hotell för en natt.

Torsdag morgon 09.55 avresa vi så med Aegean Airlines till Santorini via
Athen. Ankomst Santo vid halvtvåtiden på eftermiddagen. Inkvartering
på Honeymoon. (Flygkostnad 65€ pp)

På kvällen trivsam samvaro med Inkan som anlända Santo från Amorgos samma dag.

Efter trenne dagar på Santo, och då mera troligt att vi enligt god sed och vänja icke idas besöka Calderan, skola vi så ta morgonfärjan till Sikinos. Ytterligare tre- fyra dagar senare ombordstiga vi på kvällsfärja för att vid tid strax innan midnatt angöra Kimolos. Där har vi aldrig tidigare varit.

Ja, kan det bli tre-fyra dagar även på Kimolos innan vi ånyo äntrar en färja för att ta oss till Naxos och vännen Vaggelis på Hotel Prokopios.

Sedan är det dock skrivet i stjärnorna om vi skola stanna på Naxos tiden innan det är dags att fara till Athen inför hemresan den 8 Oktober. Hur som helst hava vi bokat in oss på Hotel Adonis, rum 401 kvällen den 7 Oktober. Hemresan med Brussels Airlines via Bryssel till Bromma.

Vi har närt vaga planer på att även visitera vännen Yiannis på Argo Studios vid Kini/Syros, men det mera troliga är att vi sakar bort den resan pg av tidsutdräkt.

Livet leka....

Arne och Hustru Birgitta

Riitta
2007-09-18, 17:46
Önskar er en lyckosam vistelse även denna gång:)
Riittabye_bye

babsan
2007-09-18, 18:22
Även jag önskar Er en Trevlig Resa :).
Hälsa Santo från mej.

Barbro bye_bye

Kalimera
2007-09-18, 18:27
Trevlig resa! bye_bye

Hellen
2007-09-18, 18:32
Trevlig resa!

// Helénbye_bye

NewAnn
2007-09-18, 19:02
Ha en trevlig resabye_byeMvh Ann

Marianne
2007-09-18, 19:39
Ha det så riktigt skönt och härligt som man bara kan ha det i Grekland!
Njut av ALLT det goda!
bye_bye

yannis
2007-09-18, 19:57
Vi ska även ha trevlig samvaro med Bossew på Honey Moon när vi kommer dit! Kanske även andra Kalimeror.

För övrigt är jag av den bestämda uppfattningen att vi avslutar ö-sejouren med Syros/Kini. Förhandlingar pågår här i hemmet i Umeå. _B-anana

Birgitta

Arne
2007-09-18, 20:07
I surrender!!!

Alltså visa jag vit flagg!!!!

Jag giva upp. Det må bli en avslutning på Syros/Kini!!!


Allt för husfriden.


Arne

Zanét
2007-09-18, 20:46
Önskar er en riktigt go och härlig resa bye_byebye_bye

//Zanét

Siri A
2007-09-18, 20:50
Trevlig resa!! _B-anana

anoula
2007-09-18, 21:48
Trevlig resa Arne! Glöm inte D&G-stringen och crocsen ;).

Athanasia
2007-09-19, 06:37
Ha en riktigt trevlig resa...och jag vet att "livet kommer att leka":-)!