handdator

Visa fullständig version : Athen i December?


moulipis
2007-09-17, 19:50
Hejsan! Har länge funderat på att åka till Athen men det har aldrig blivit av.. Men nu tänkte jag slå slag i saken. Så jag undrar nu om December är en bra tid att åka dit? Vad ligger temperaturen på, kan den variera mycket..? Vilken månad rekommenderar ni annars? (Kan dock inte före December, så isåfall efter..)

Är det OK att bo nära Omnia? De hotell jag har kollat på ligger nära Omniaplatsen, men har läst lite recensioner på tripadvisor och där avråder många från att bo däromkring..

Och så skulle jag gärna vilja ha tips på bouzokiklubbar och uteställen i Athen :) Har alltid velat gå på bouzoki, så jag kan ju inte missa det då..

Riitta
2007-09-17, 21:02
Jag och Karinfp har ju varit i Aten nu tre år i rad på "musikresa". Vädret har varit behagligt i början av januari:)Du kan ju börja och läsa våra resebrev från dom resorna så svarar vi gärna på frågor efter det:)
Tycker du skall åka.Kommer inte och ångra dig:)

Riittabye_bye

Lissi
2007-09-17, 21:33
Se under "Resa till Grekland" så finns en tråd sen någon dag tillbaks om "Aten mellan jul och nyår"....där finns fler svar från oss som varit i Aten i dec.
Vi bodde för någon månad sen vid Omonia och även i vintras, men om man inte känner till Aten så är det mycket bättre att bo nära Plaka/ Psirri/Syntagma.... Omonia är inte kul på kvällen och känns lite sjabbigt även om där i o f s finns helt OK hotel.
Vår favorit är helt klart Adonis i Plaka särskilt för det är så "mitt i"...

Lissi

spagetti
2007-12-28, 21:48
Brrr, Vi har kallt i Aten nu men nät solen tittar fram värmer det lite.

Varför inte hyra in sig på min bäddsoffa ett par dagar i centrala Aten, ja det kan ses som en onaturlig invit men jag har bott här i nu snart 8 år och saknar faktiskt att prata lite svenska. det händer inte så ofta.

Jag bor mellan Viktoria och Attika Elektriko station om det passar. 6e våning och har en ny bäddsoffa till förfogande några nätter om det passar.

Jag kan även guida lite på centrala matställen givetvis och en upplevelse i Aten du inte hittar annars...

Michael