handdator

Visa fullständig version : Poseidon, Paleochora


coanma
2007-09-17, 08:41
Noen som har bodd på dette hotellet, eller kjenner det?:):)

halvtt
2007-09-21, 16:03
Vi bodde på Poseidon 2005, i en 2-rums lägenhet. Lägenheten var mycket rymlig, värre med balkongen. Den var mycket lång och smal, vi kunde bara sitta på rad, kvällssol, utsikt över en pizzeria. Personalen var OK, de var inte där särskilt ofta. Behövde vi något skulle vi kontakta Pal Beach. AC fanns i båda rummen. Stor gata med trafik utanför (gatan som går från sandstranden till hamnen). Hoppas denna info hjälper er lite. /Tea

coanma
2007-09-23, 11:18
Takk for info, dette avklarte noe.:) :)

halvtt
2007-09-24, 14:11
Vi bodde på Poseidon 2005, (gatan som går från sandstranden till hamnen). Hoppas denna info hjälper er lite. /Tea
Förlåt:o Totalt hjärnsläpp, vi bodde på Polydoros, det började med P..:o:o

coanma
2007-09-24, 16:29
Da kan jeg heller forstå utfra beskrivelsen :o:), men .... da er vi like spørrende????

ramses
2007-09-24, 19:58
Har inte bott där men vet var det ligger. Gatan det ligger vid är väl den gata i Paleochora där det är mest trafik, på utfarten västerut. Tvärs över gatan finns den långa sandstranden. I området finns supermarket, restauranger osv. Paleochora är inte stort, men de olika delarna har olika och egen karaktär. Smaken är ju olika, men om jag har fritt val, vilket jag har när jag åker dit, så väljer jag inte den delen av Paleochora.

coanma
2007-09-24, 22:56
Hvilken del skal man da velge? (om jeg finner ut av hvor Poseidon ligger):o:confused:

Marianne
2007-09-25, 09:11
Söker du på Map Paleochora på Google får du en karta över Paleochora. Nu vänder kartan med söder uppåt, lite konstigt i mitt huvud, men vi får ta det.;)
På västra sidan av Paleochora ligger den stora flotta sandstranden (alltså till höger på kartan), och på kartan står nämnt ett hotell som heter Anthea. Vid det sista A i Anthea ligger, så vitt jag minns, ungefär Poseidon. Ganska bra läge, tycker jag, om man vill bo just vid sandstranden.

Avstånden i Paleochora är inte stora, allt är inom gångavstånd på få minuter.

På östra sidan (längst ner till vänster på kartan) ligger stenstranden, där är det lugnt och skönt när det blåser på sandstranden - och tvärtom naturligtvis!

Vill man ha soluppgång eller solnedgång? Välg gärna boende efter det. Men sen kan det ju vara en fördel att välja ena eller andra sidan efter om det blåser nordöstliga eller sydvästliga vindar - och det är ju en chansning, man kan inte veta det när man bokar på förhand.

Men jag tror det blir lyckat vad ni än väljer. Paleochora är fint, speciellt i lågsäsong.

Vi har som regel valt att bo på stenstrandsidan, och Haris Studios, som vi bott på några gånger, ligger långt uppåt på kartan (alltså i den södra delen av staden, där den äldsta delen av staden ligger).

Jag tror ni blir nöjda nästan vad ni än väljer, sen kan ni ju alltid välja något annat nästa gång - för ni kommer säkert tillbaka!;)


PS. Söker du på Google, så kan du hitta ännu bättre och mer detaljerade kartor över Paleochora än den jag nämnde här!

coanma
2007-09-25, 15:59
Takk for svar :)Beliggenheten til Haris ser bra ut og om man kommer opp i høyden må det være veldig fin utsikt. Jeg så det var både apartments og studios. Noe å tenke på om man kjøper kun fly. Soloppgang eller solnedgang????, Ja, takk, begge delerflabb_flab;). Paleochora virker absolutt forlokkende.
Apollo er det eneste selskapet som har charter fra Norge til Paleochora, men de har dessverre ikke bosteder med havsutsikt :( og det er det vi drømmer om når vi reiser.

Marianne
2007-09-25, 18:08
Har de inte Pal Beach? Apollo alltså.
Man kan se havet från några av rummen på Pal Beach, kanske lite snett bara, men jag har hört om några som var nöjda med den "havsutsikten".
Ligger vid sandstranden, men vid andra ändan jämfört med Poseidon.

På Haris Studios föredrar jag rum en trappa upp, de har bara rum i bottenvån. och en trappa upp (högst upp bor familjen själv). Rummen är ganska enkla, tycker jag, men vi har trivts där.

När kraven blir så stora som både solUPPgång och solNEDgång från ens egen balkong, då kan inte jag vara med längre:D, det är sällan det lyckas även om det händer, men man kan väl gå en promenad på den tiden då man inte har solen - det finns många fina ställen att slå sig ner och njuta utsikten!flabb_flab;)

coanma
2007-09-25, 21:29
Apollo har ikke Pål Beach for 2008. :o. Vi liker også best studios og kan gjerne ha det litt enkelt en gang om det er rent og pent, samt en fin uteplass med soloppgang :rolleyes: eller solnedgang;)

Ia
2007-09-29, 16:54
Hvorfor må dere reise charter?? ;)
Ganske smidigt å bare bestille fly til chania T/R og ta buss til Palechora, evt. leie bil...., man kan tilogmed legge inn en natt el. to i Chani om man ønsker det og attpåtil velge reiselengden selv...slik kan man kanskje få en 16-20 dagers tur i stedefor 14
Så kan dere bestille hvilket bosted dere vil hjemenifra (el. om dere reiser utenom høysesong finne et sted på plass)
Som oftest blir det betydelig billigere + at dere kan velge bosted selv og evt. dele opp oppholdet..

ia
_B-anana