Visa fullständig version : Lycka!
Kände att jag så gärna ville få bokat vår resa och tänkte - varför vänta på Fritidsresor när jag hittade ett hotell genom Apollo som såg fint ut?!:) Det är ju vår första resa utomlands och jag är säker på att vi kommer vara fullt nöjda med detta hotell - för som jag förstått det är det ingen otäck trafik i närheten av Anais Summerstar?
Känner mig sååå glad! Vi betalade totalt 16128 kr för hela familjen en vecka, det var väl inte ruskigt dyrt?
Nu har jag något roligt att se fram emot hela vintern - och nästa sommar får vara hur regnig den vill när jag vet att vi får sol i september!:D
Tack så väldigt för hjälpen, alla snälla Kalimera-människor! Kommer garanterat att vara här med jämna mellanrum och läsa och längta... :)
Glömde säga att om någon har något negativt att säga om hotellet så får ni gärna berätta det innan jag betalat... ;) Hittade någon norsk recension på Google och där stod det att det var "långt till havet" från Anais Summerstar - men på Apollos hemsida står det att det är 200 meter..?
Det stod ju också att det inte finns TV och lekplats men jag tänker mig att vi nog ska kunna sysselsätta oss med vatten och medhavda leksaker och böcker i en vecka... Det är ju inte TV:n vi vill att ungarna ska sysselsätta sig med.
Men som sagt; om jag missupfattat att hotellet ligger bra till (dvs nära havet och utan livsfarliga vägar mellan) så uppskattar jag att ni delger mig det.:)
Var på Kreta ligger detta???bye_bye
Det ligger i Agii Apostoli... Så nu sitter jag här och funderar på om jag i alla fall borde boka genom Fritidsresor eller om detta var ett bra val... Märks att jag är nybörjare på Kreta va?!:D
Vad jag har hört så skall det vara ett bra hotell. Jag har själv inte bott där men känner folk som känner ägarna, men det är säkert alldeles OK. 200 m till havet kan nog stämma.:)
Ja - och det är väl inte speciellt långt?! Blev så snopen att det omnämndes som "långt" i den norska recensionen. Vad som också gjorde mig fundersam var att det fick lägst betyg i någon test - för det är ju 4-stjärnigt!:confused:
Om ni är nyfikna kan ni se testet här: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122714
Innan jag såg det testet så kändes det 100% bra, men nu blev jag ju osäker...
Ta det lugnt Tityo, det är ett område med lite trafik, stora vägen går inte förbi där. Nära till havet, och lugn väg, ni kommer att möta högst 7-8 bilar när ni går till stranden (som är så härlig, långgrund och bevakad av badvakt)
Det finns ett litet lekland i närheten, bakom hotell Anais Holidays, nära "ert hotell", det var väldigt lugnt där, inte många barn. Jag tror barnen nöjer sig med poolen och havet.
Det finns 3 små supermarkets alldeles i närheten med väldigt bra utbud, busshållplats till Chania finns vid gatan, nästan utanför hotellet. Ni kan köpa lunch från kantina Ipocampos när ni är på stranden, de säljer grekiska hamburgare, toast, grekisk sallad, donuts, frukt, kaffe, glass etc.
Stranden är lugn och inte knökfull av turister, och barnen kan bada utan att du måste vara nervös för vågor, strömmar etc (som på många andra ställen på Kretas nordkust).
Middag äter man gärna i Chania eller så går man en liten bit (kanske en km) till tavernorna på vägen mot Platanias. Jag tipsar gärna...
Detta är ett toppenställe om man vill ha det lite lugnare... få turister, få hotell, bra strand.
Ni kommer att få det bra!
Gita; tack så himla mycket! Känner mig lättad nu måste erkännas, bara det finns något i närheten så ordnar sig ju det mesta. :)Vi har ju tänkt aktivera oss med barnen också och inte bara häcka på hotellområdet...:D
Då känner jag mig lugn och ska betala bokningsavgiften snarast. Kommer någon på fler tips om detta område så tar jag tacksamt emot!:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.