handdator

Visa fullständig version : Läsa grekiska i Göteborg??


il
2007-09-11, 12:40
Hej

Ett litet nödrop.

Finns det någon eller några som vill läsa grekiska i Göteborg? Jag har läst på ABF och vi har använt och läst ut Ioannidis bok Nygrekiska 1.
Idag fick jag ett meddelande om att det blir ingen fortsättning för det är bara 3 som har anmält intresse att läsa vidare.
snyft_dropsnyft_drop

Ni som har gjort ett uppehåll - anmäl er så kursen inte försvinner. Det känns så meningslöst att bara börja om igen och igen på samma kapitel för att deltagarna "längst upp" hoppar av. Min förhoppning är att få börja med bok nr 2.

Det finns jättemånga som vill börja läsa från grunden men vart tar dom vägen sen? Jag tror inte de är fullärda efter 2-3 terminer.

Kom igen och anmäl er._B-anana

/Ingegerd

Hellen
2007-09-11, 12:55
Medborgarskolan hade en kurs med i sitt vårprogram som hette Grekiska inför resan, lät jättekul tyckte jag och min man, men den blev också inställd pga för få deltagare, jag har denna termin anmält mig till Umeåuniversitetets internetbaserade kurs, hoppas att det skall gå bra, så kan jag ju läsa fortsättningen vid något studieförbund nästa termin!
// Helén

Nostalgia
2007-09-11, 13:22
Vem är lärare på kursen? *nyfiken*

Finns det e nyare upplaga på de böckerna nuförtiden? För 7-8 år sedan när jag läste (vad tiden går!!) så var upplagan på de böckerna från 1984.

il
2007-09-11, 16:04
Vem är lärare på kursen? *nyfiken*

Finns det e nyare upplaga på de böckerna nuförtiden? För 7-8 år sedan när jag läste (vad tiden går!!) så var upplagan på de böckerna från 1984.

Hej Nostalgia
Jag skickar dig ett meddelande via din e-post om vem läraren är. Jag vill inte ta det här. Dumt kanske men du får ju svar i alla fall.

Boken är en omarbetning av nygrekiska som fanns för många år sedan. Den är tryckt 1991 och har omarbetats vad gäller grammatisk och lite annat. Den känns roligare nu även. Annars känner du igen dig.

/Ingegerd

il
2007-09-11, 16:26
En liten rättelse
Boken är sedan 1984 men omarbetad och tryckt igen 2003.
Hoppas det här inte vilseleder någon.

/Ingegerd

Stina
2007-09-11, 19:35
Annars kan du ju anmäla dig till Medborgarskolans grekiskkurs..
Jag läser där och har gjort så i ett par år.
Kursen börjar igen nästa vecka.

Vi har en bra grekisk lärare.

Mvh. Stinabye_bye

Nostalgia
2007-09-11, 22:02
Hej il,

Tack för ditt mail och informationen! /mvh, Nostalgia

Ingela L
2008-08-12, 00:18
Hej!
Har läst grekiska på Medborgarskolan för flera år sedan, läste kanske 4-5 terminer, men tröttnar lite på all grammatik. Jag vill prata! Finns det inga kurser där man får prata mer och läsa mindre? Känns ändå som det är det man lär sig mest på även om man såklart behöver en del grammatik också. Någon som tycker likadant eller som vet någon passande kurs?
Mvh Ingela / Gbg