handdator

Visa fullständig version : Kalamata


Fredson
2007-09-09, 17:23
Jag undrar om det är någon som varit i Kalamata? är det fint där? jag vill gärna veta mer om den staden, skulle kanske kunna tänka mig att åka dit om det verkar bra där! :D Och vet någon något om semesterboenden "mitt i smeten" så att säga! haha Tacksam för svar!

ikaros
2007-09-09, 22:06
Kalamata er "hovedstaden" i Messini-fylket, og har ca 50.000 innb. Fin by med lange strender innerst i Messinibukta. Lite utenlandske turister, og godt om plass på strendene. Flere hoteller ligger langs strandgaten, eller Paraliaen som den kalles. Her finner du hotell i flere prisklasser. Eksempler kan være Elite og Filoxenia (dyrt), Hibiscus (medium) og Tambakis (billig), - men det er mange, mange flere, og ikke vanskelig å få hotellplass. Stranden er fin med grov sand/fin småstein. Rent. :):)
Tavernaer over alt. Billigere enn på øyene. God kommunikasjon med Athen (busser ca 3 1/2 time) og flyplass 10 - 15 km utenfor byen som kun opererer chartertrafikk om sommeren (april - oktober).
Fine turmuligheter vestover mot bl.a. Koroni/Finikounda/Methoni/Pylos, og sørover til Kardamilli/Stoupa/Diros-grotten og sørover Mani-fingeren på Peloponnes. Mange kaller området for det greske Toscana og klimaet er tilnærmet Kreta.
Jeg har vært der flere ganger og reiser ned igjen i neste uke. Trivest veldig godt der og det er jeg sikker på at du også vil gjøre. God tur!!!_B-anana

Agda
2007-09-10, 07:46
Om du söker på "Kalamata" här på forumet så hittar du massor av information om Kalamata och dess omgivning.
Kalamata=genuint Grekland.

Fredson
2007-09-10, 14:26
Tusen tack! hoppas du får det trevligt där nere!