handdator

Visa fullständig version : Lidl...???


matsmaja
2007-09-06, 10:27
Finns det någon större supermarket som lidl eller något annat märke på Naxos....???:)

bengtv
2007-09-06, 10:34
Finns det någon större supermarket som lidl eller något annat märke på Naxos....???:)

Ja det finns en stor supermarket i utkanten av Naxos stad på väg mot Agia Anna.
Bengt

Kalimera
2007-09-06, 10:44
Ja det finns en stor supermarket i utkanten av Naxos stad på väg mot Agia Anna.BengtVi handlade där igår, där fanns allt! Mycket bra affär. Finns även ett par stora supermarkets i Naxos stad.

Siri A
2007-09-18, 21:06
Var ligger denna supermarket :confused:

Letade som galningar när vi var där... :o

Janérik
2007-09-18, 22:12
Var ligger denna supermarket :confused:

Letade som galningar när vi var där... :o

Precis där vägen från Agios Georgios-stranden kommer ut till vägen mot Agia Anna, eller kanske 50 meter mot Agia Anna. Då vi var på Naxos senast och bodde i Agios Prokopios promenerade vi från Naxos stad till butiken och tog sedan buss till Prokopios. Det går också att ta buss från längstbort på strandpromenaden och kliva av vid konditoriet som är strax utanför stan.

Mvh Janérik (som kört i snöföre idag)

Eva L
2007-09-19, 07:05
Mvh Janérik (som kört i snöföre idag)

Då har du varit långt bort. I Umeå strålade solen och vi hade återigen en fin höstdag men jag såg bilderna från inlandet och blev riktigt skidsugen.;)

Eva

Siri A
2007-09-19, 15:54
Är det en Lidl eller bara en större supermarket??

Annki
2007-09-19, 17:43
Är det en Lidl eller bara en större supermarket??Det är inte Lidl, utan en grekisk supermarket som heter Koutelieris. De har tre butiker på Naxos, den vid vägen mot Agios Prokopios är den största. De har också speciella hyllor med lokala produkter såsom tex. Kitron, honung, div. sötsaker, oliver, ost etc.
Vi har handlat mycket här de gånger vi varit på Naxos...här finns allt! De har även manuella diskar för chark, ost, tsatziki, taramosalata etc. En lustig detalj som jag upptäckte var att man även sålde frysta grönsaker i lösvikt.....vi som alltid påtalar hur viktigt det är att djupfrysta varor ligger lufttätt!

Ann-Kristin bye_bye

Janérik
2007-09-19, 20:40
Då har du varit långt bort. I Umeå strålade solen och vi hade återigen en fin höstdag men jag såg bilderna från inlandet och blev riktigt skidsugen.;)

Eva
Det var snöaktigt mellan nånstans söder om Arvidsjaur och en bit upp förbi Jokkmokk. Är andra natten i Gällivare nu och här (och i Kiruna) har det varit fint väder i dag men det är ett tunt snötäcke uppe på högre höjder.
Skidsugen har jag aldrig lyckats bli på de senaste drygt 40 åren.

Mvh Janérik (urspårad)

RUJO
2007-09-19, 22:26
Det finns också en supermarket ca 800m från färjepiren alldeles i korsningen där
vägen mot Appollonas och Ag.Ana delar sig. Fick allt vi ville ha, men det är klart det är inte "von Lidl" som levererat köttet.