handdator

Visa fullständig version : Kimolos


Eva L
2007-09-04, 07:07
Janne skriver om Kimolos i sin blogg och det låter som en ö jag skulle gilla men kanske det är helt dött där i lågsäsong? Sikinos gillade jag men det var för "stängt" i början av juni. Den enda taverna som var öppen på em uppe i byn var förfärligt dålig men småställena vid resebyrån var ok. De flesta turisterna verkade bara stanna en natt eller två. För mig blev det tre. Kan inte ni som besökt ön berätta lite mer av era erfarenheter. Det borde vara perfekt att kombinera Kimolos med några dagar på Sifnos.

Visst det blir ett tag för mig innan nästa ö-luff blir av men då känns det som landning i Aten blir perfekt. Har alltid tyckt att det är bäst att börja och starta ö-luffen på Santorini men efter årets resa kanske jag tänker om. Var lite beklämmande att komma till Santorini efter underbara Folegandros och ön rasade en bit ner på min egen ö-lista.

Visst borde det finnas många bland alla ö-luffar kalimeror som besökt Kimolos och kanske kan visa lite bilder eller berätta mer.

Eva

Soldyrkaren
2007-09-04, 18:08
Vi har varit på Kimolos en gång, och gillade verkligen ön. Några bilder och lite info finns här:
http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6970

Eva L
2007-09-04, 19:11
Tack för den informationen. Härliga bilder.

Eva

Arne
2007-09-05, 08:54
Vi taga med stort intresse och vetgirighet del av information om just
Kimolos, eftersom den ön tillsammans med Sikinos ingår i vår höstplanering.

Den 19 Sept avresa vi till Corfu för att dagen därpå ta inrikesflyget till Santorini via Athen. Vi beräknar stanna 3-4 dagar hos Paris och Julia på Honeymoon/Santorini för att därefter ta dagfärjan till lilla Sikinos där vi varit en gång tidigare, för cirka fem år sedan. 3-4 dagar på Sikinos.

Efter Sikinos bär det av med kvällsfärja till Kimolos. Den ön förmenas passa oss likt handen i handsken. Hur många dagar på Kimolos, ja, det får framtiden och färjeförbindelserna med Naxos avgöra. Det kan bli så att vi får saka bort Syros som ingick i ursprungsplanen. Hur som helst måste vi vara i Athen den 8 Oktober för hemfärden med Brussels Airlines via Bryssel till stockholm.

Vad vi kan förstå kommer det att finnas en hel del kalimeravänner på
Santorini runt den 20-23 September. Alltid lika spännande att få träffa gamla och nya vänner i arkipelagen.

Arne

Eva L
2007-09-05, 13:20
Ser fram emot en riktigt spännande bildvisning från Kimolos efter er hemkomst.

Eva