handdator

Visa fullständig version : Matintresserad!!


silentX
2007-09-01, 13:57
Hej alla levnadsglada!
Tycker det finns många intressanta inlägg i detta Korfu forum,
men saknar ett där de bästa mattipsen finns!!!
Någon som har några bra tips på matställen med utsökt god mat
och trevliga priser? Eller några andra tips som kan avnjutas rent
smakmässigt?

Andriotissa
2007-09-02, 09:46
Hej

Vi var besvikna på maten på Korfu. Vi bodde i Messonghi och det var ingen höjdare :eek: kulinariskt men det fanns en taverna som hette 75 steps och den var belägen högt upp ovanför Messonghi man såg hela bukten mycket vackert och maten var mycket god. Annars så åkte vi in till Korfu stad och där fick vi RIKTIG grekisk mat t.ex fassolakia som är min favorit. I messonghi så var det mycket engelsmän och det var mest english breakfast och turistgrekmat om man kan kalla det så... det finns säkert bra ställen på Korfu vi hade bara otur att hamna fel. snyft_drop

Tina M
2007-12-14, 21:29
Korfu stad är definitivt bäst, annars kan jag rekommendera "vår" by Kinopiastes, 8 km söder om Korfu stad (nära Achilleon palatset). Här ligger Taverna Tripa, den mest kända tavernan på Korfu, med helt underbar mat. Mycket dyrt men garanterat fantastisk god korfuitisk mat samt grekiskt underhållning & dans. Hit kommer både greker och internationella besökare (kända och okända). Även populärt ställe för grekiska bröllopsmiddagar! I Kinopiastes finns även ett pittoreskt bytorg med en taverna och supergod mat, priserna ligger under "turistnivå". Buss nr 5 passerar nära byn och många taxi kör förbi p g a besökare till Tripa. Det tar ca 7 min att gå upp för backen, till byn, från busshållplatsen.