handdator

Visa fullständig version : Liv efter katastrofen


Monica P
2007-08-31, 10:16
Dagarna har gatt och man ser nu battre vad som blivit kvar efter de stora branderna och vad som brunnit upp. I de manga byar som drabbats finns det hus dar knappt grunden finns kvar. I paniken att fly fran elden lamnade man allt, allt. Sorgligt nog var det manga som inte hann fly eller som krockade med bilen i paniken och blev upphunna av lagorna.

Nu vidtar den svara processen att organisera det fortsatta livet. Det strommar in pengar till hjalp fran manga hall ( jag lamnar IBAN-nr strax) och staten ger via bankerna ekonomiskt stod som det har gatt otroligt fort att distribuera, med minimal byrakrati, det ska erkannas. Samma faktum kritiseras av oppositionen, det gar att vanda pa allting i valtider...


IBAN GR40 0141 1010 1010 0200 2193 185
BIC CRBAGRAA
E.D-logariasmos Arogis Pyroplikton

Jag antar att den som vill skicka en slant kan ga till vilken svensk bank som helst och fa detta utrattat.

Vi har manga vanner pa Peleponnesos efter att ha tillbringat 18 somrar dar, och det ar plagsamt att tanka sig dessa vackra bergssidor fulla med skog eller olivtradsodlingar, nu helt forbranda.

Som en intrevjuad bonde sa, trott: 20 av mina 80 olivtrad klarade sig. Jag planterade dem efter kriget, 1949. Nu orkar jag inte borja om.

Nasta rapport fran utkanten blir nog lite gladare, for har har vi haft en handelserik och rolig sommar.