handdator

Visa fullständig version : Funderingar inför nästa sommar


Aina
2007-08-30, 13:47
Efter Samos och Votsolakia har vi redan börjat diskutera nästa sommar. Åka till någon annan ö? funderar maken. Men vi trivdes bra på Samos. Det kändes som en avslappnad och chosefri ö. Jag tycker det är skönt att komma in i affärer där personalen inte rusar fram, lugn lunk där man slipper trängas, stränder där man inte ligger på varandra osv.

Men kanske bo någon annanstans än i Votsolakia? Norra sidan? Kan Kokkari fungera med barn i 11-12-årsåldern? Eller någon annan ort? Votsolakia var enormt bekvämt med så mycket hav och strand nära. Pythagorion tror jag inte är lika bra så, även om det var en mysig liten stad med härlig hamnpromenad. (Och varmt!)

Återvända till samma ö vore lite bekvämt, eftersom vi kan fortsätta se det vi inte hann och återvända till ställen vi tyckte om.

Resebrev påbörjat, men arbete och vardag har kommit emellan. Det ska bli klart i god tid före nästa sommar, så att någon förhoppningsvis får nytta av det!

Hälsningar, Aina

ebba-lotta
2007-09-02, 18:10
Hej
Jag var i kokkari i augusti 2006. Vi tyckte att det var det perfekta resmålet. Byn är liten och lättöverskådlig och hade lagom med tavernor o små affärer. Jag jobbar med barn i 10 årsåldern och tycker mej känna dem väl o tror att Kokkari är alldeles perfekt för den åldern. Lagom för att göra små egna upptäktsfärder om de får för mamma o pappa. Just ingen trafik utom vid stora gatan och det var inte myckat alls där heller. Fanns några olika stränder om man vill ha lite omväxling.
Maten var bland den godaste vi har ätit i Grekland.
Mer tips kan du få om ni väljer Kokkari. det är verkligen en pärla.

Lycka till med besluten
ebba-lottabye_bye

Riitta
2007-09-02, 19:01
Tror också at Kokkari skulle passa er bra:)Vi har varit där två gånger och vill gärna återvända igen någon vacker dag:)

Riittabye_bye

Aina
2007-09-03, 10:03
Tack för svar! Låter positivt. Jag hade nog tankar åt Kokkari redan innan vi bestämde oss för Votsolakia. Det är väl ganska nära till bergsbyarna Manolates (som jag gärna besöker igen), Vourlites m.fl.

Vi har börjat titta lite på hotell, men researrangörerna är inte klara med sommarens resor än. Barnen vill ha pool på hotellet vilket jag skulle kunna klara mig utan, men sonen hade problem med torr hud och saltvattnet sved.

Hyra bil under hela resan (förmodligen 2 vkr) funderar vi också på. Tror det kan vara värt kostnaden att ha den friheten.

Aina som funderar vidare

piloten
2007-12-08, 20:02
Sitter här o planerar för nästa år´s Greklands resa.
Tycker att Samos verkar vara en vacker o trevlig ö, vi är ett par som är runt de 50.
Så allt detta med barnvänligt o party är ju inte så viktigt för oss, mera att det är nära till standen (sambon) skapligt poolområde(jag).
Funderar på att åka till Kokari, men kan inte komma överens om vilket hotell vi skall boka.
Är det någon som har bra tipps att ge?

Aina
2007-12-09, 21:32
Vi bokade Blue Sea i Kokkari, både pool (ganska liten säger de som vet, ej med på bild hos Apollo) och nära till strand. Men har inte varit där än! ;)

Aina