handdator

Visa fullständig version : Pythagorion i Augusti


anna-lena
2005-06-20, 12:46
Hej!
Vi ska åka till pythagorion den 7 augusti, två vuxna och två ungdomar på 13 och 15 år. Vi ska bo på hotel Zephyros vid hamnen. Vi åker tillsammans med en annan familj som ska bo på Hotel Doryssa Bay. Hur är stranden där? Hur långt är det mellan hotellen, är det gångavstånd? Hur tar man sig smidigast till Psilli Amos 1, med badbåt eller taxi? Vad kostar det? Vi tänker hyra bil en dag och åka upp i bergen och till Psilli Amos 2 m.m. Tar gärna imot restaurangtips och annat som kan vara värt att veta mer om.
Hälsningar
Anna-Lena

Nordlund
2005-06-22, 18:11
Hej!

Jag hittade en mysig film från samos, där visas stränder, phytagorion, etc. Lite hjälp kanske, den heter så här
Annars har bokhandeln en bok som heter greklands öar, det är Vagabond som ger ut den. Det är en liten pocket bok med mycket bra info om mat stränder etc.

Ella
2005-07-02, 11:30
Kom igår hem från två veckor i Grekland, varav ungefär halva tiden på Samos. Vi bodde i Pythagorion och tillbringade nästan varje kväll på Zephyrus bar, där vi blev vänner med servitören Ahmed från Pakistan och hans holländska flickvän Jenny som arbetade med honom. De träffades på samma bar för två år sedan, då hon var där som turist. Jag har ägnat morgonen åt att packa upp och sitter nu här och tittar på ett askfat i keramik som vi fick i present av dem innan vi åkte hem.

Doryssa bay ligger ute vid den låånga Potokakistranden. Stranden utanför hotellet är fin, men precis bredvid ligger baren/nattklubben Privilege där ljudvolymen på redan på eftermiddagen når nattklubbsnivå. Vi tyckte att stranden var trevligare närmare stan - inte så trångt mellan solstolarna och lugnare. Dessutom har planen som lyfter från flygplatsen hunnit få lite höjd när de kommer dit och det känns inte som om man ska slå huvudet i dem. Promenaden från Doryssa till Zephyrus tar max 20 minuter, skulle jag tro.

Inge
2005-07-06, 13:44
Hei Anna-Lena

Til Psili Amos riser du med Gerasimos (Erasmus) og båten Kaliopi. Det koster 10 Euro med avgang kl. 10:00 og retur til Pythagorion kl. 17:00. Prøv fritert kalamari på Tavern Psili Amos. Den er topp. Gode restauranter på strandpromenaden er Apollonia og Four Seasons. På Rematakistranden øst for den lille pir anbefaler jeg Neptune og Faros, begge har topp kjøkken.

President of Pythagorion Club ønsker deg lykke til

Mimmi
2005-07-07, 08:55
Jag bodde på Doryssa Bay i september och upplevde inget liv från någon nattklubb på hela tiden, men kanske det blivit värre nu? ( f.ö. den finaste bufféfrukost jag någonsin ätit serverades där!!!)
Promenaden in tar nog 20 min.

Ella
2005-07-07, 13:24
Nej - på själva hotellet är det säkert lugnt. Dunka-dunket kom från klubben på stranden och störde oss när vi låg i våra solstolar efter lunch. De bara höjde och höjde och vid fyra gick vi därifrån eftersom vi inte stod ut längre. Även när vi låg längre ner på stranden hörde vi musiken tydligt - hur tydligt berodde helt på vindriktningen.

Lisa S
2005-08-02, 09:49
Nån som vet hur hotell Zephyros är? Vi åker dit om 3 veckor. Har dubbelrum utan kyl/frys, tyvärr. Nån som vet om man kan hyra kyl/frys??

Inge
2005-08-06, 19:55
Nån som vet hur hotell Zephyros är? Vi åker dit om 3 veckor. Har dubbelrum utan kyl/frys, tyvärr. Nån som vet om man kan hyra kyl/frys??

Hei Lisa

Fra taxistasjonen går du havnepromenaden til høyre ca 250 meter. Der ligger Hotel Zephyros

Got tur ønsker President of Pythagorion Club

Inge
2005-10-05, 15:31
Hej!
Vi ska åka till pythagorion den 7 augusti, två vuxna och två ungdomar på 13 och 15 år. Vi ska bo på hotel Zephyros vid hamnen. Vi åker tillsammans med en annan familj som ska bo på Hotel Doryssa Bay. Hur är stranden där? Hur långt är det mellan hotellen, är det gångavstånd? Hur tar man sig smidigast till Psilli Amos 1, med badbåt eller taxi? Vad kostar det? Vi tänker hyra bil en dag och åka upp i bergen och till Psilli Amos 2 m.m. Tar gärna imot restaurangtips och annat som kan vara värt att veta mer om.
Hälsningar
Anna-Lena

Hei Anna-Lena

Hadde du det godt i Pythagorion i August?