Visa fullständig version : Hyra bil på flygplatsen?
Funderar på om det är möjligt att hyra bil på flygplatsen på Karpathos?
Eller skall man boka bil i förväg hemifrån? Tror ni det blir mycket dyrare?
Vill gärna ha en bil direkt när vi anländer. Min mamma är med och hon tycker inte jättemycket om smala slingriga vägar i hög fart så jag vill bespara henne en vansinnesfärd med taxi(man vet ju hur de körAng_elx)
//Stinabye_bye
Nu svarar jag på mitt eget inlägg;)
Kollade runt lite på nätet och hittade en firma som heter Economy Car Rentals.
De kan ordna bilar runt om i Europa och har sitt huvudkontor i Iraklion, Kreta. De har även en filial i Skövde verkar det som.
Jag sökte på Karpathos och man kunde då få en bil direkt till flygplatsen.
Priset för en Citroen C3 skulle landa på 297,36 Euro(7 dagar)
Är det ett bra pris? Alla försäkringar och skatter inkluderat i priset.
Någon som nyttjat denna firma?
Eller har tips på andra uthyrare?
//Stinabye_bye
Priset låter i mina öron som ok men bilen och firman vet jag inget om. Vi var några som betalade 83 euro för en dags hyra av en liten halvgammal bil i Parga för två år sedan. På Paros betalade jag och sonen drygt 30 euro för en dags hyra och en fin ny bil för 4 år sedan. Om prisjämförelsen är till någon nytta.
Eva
Det hørtes litt i overkant ut... Dere reiser utenom sesong og kan få en bedere pris et annet sted el. om du evt. pruter tror jeg.
Jeg betalte 200 euro for 10 dager på Kreta for 2 år siden.(høstferien månedskifte sept./okt.) Da fikk jeg bilen på flyplassen i Chania og leverte den fra meg på flyplassen i Heraklion.
Men bilprisene kan jo være veldig forskjellige fra øy til øy. Tror jeg betalte 45 euro for bil en dag på Karpathos i fjor og 25 Euro på Rhodos året før, begge gangene i August.
Jeg brukte Trust på Kreta, tror de har kontor på Karp. også.
Ia
Vi har en hyrbil som väntar på Atens flygplats. Minsta möjliga, typ Kia Picanto med ac, och den har vi bokat genom Fritidsresors hemsida. Bilföretaget heter Auto Europe. 2-6 oktober kostar då 94 euro. Billigt tycker vi.flabb_flab
vi hyrde en bil hemma genom http://www.holidayautos.se/ och de levererar bilen till flygplatsen om man så önskar:)
Vi har i två år hyrt via Economy carrentals och varit väldigt nöjda. Har fått levererat både till hotell och på flygplats. Allt har funkat bra. Ska hyra av dem även nu i höst när vi ska ner till Kreta. Vi har haft en Huyndai Getz ( i samma klass som C3) och betalat ca 25 E per dag ( men då har vi förståss haft den i 18 dagar). Vi kollade runt en hel del innan vi första gången hyrde via Economy, och det var de som hade bäst pris inkluderat försäkringarna. De som var billigare inte hade alla försäkringarna. Var ibland svårt att läsa ut vad som ingick och inte ingick. Economy har en svensk sida med villkoren på svenska ( och det underlättar ju en del i allt fackspråket....)
Hälsn Carina
liselotti
2007-08-24, 12:22
Vi hyr nästan alltid genom HolidayAutos som "six" tipsar om. Alla försäkringar ingår och man kan köpa till självriskeliminerng.
Självrisken kan ju ligga på 3-5.000:-! Dom har ofta bra priser.
Om man betalar med VISA-kort så brukar en självriskeliminering ingå i deras reseförsäkring.
Tack för tips och information!:)
Har kollat vidare på nätet..
Holiday Autos skulle ha 3.185 kronor för en bil i samma klass för samma tidsperiod.
Lite dyrare alltså:cool:
Kollade även med Hertz och de samarbetade med Possi Travel på Karpathos, men de hade inga lediga bilar för aktuell tidsperiod..har ju 10 procents rabatt hos Hertz eftersom jag är medlem i Motormännen..men som sagt inga tillgängliga bilar.
//Stina som kollar vidarebye_bye
Stefulainen
2007-08-27, 08:40
Hej,
När vi var dit i slutet av Juli hade jag bokat bil i förväg (per epost) från AVIS lokala kontor på Karpathos. Priset var ca 290 € för en ny Fiat Panda en hel vecka.
När vi kom fram stod Avis representant och väntade utanför flygplatsen så jag hann fylla i pappren medan vi väntade på bagaget och sedan var det bara att åka iväg.
Av någon anledning föredrog de kontant betalning! Skulle väl nog även ha gått med på kreditkort, men jag betalade kontant.
h,stefan
Hade bokat med Economy carrentals, men fick idag besked om att bokningen är cancelled på grund av att uthyraren som Economy carrentals samarbetar med ej hade några lediga bilar:(Hertz hade inte heller några lediga bilar...
Får väl kolla med Avis...
Vi åker ju om 2 dagar så tiden börjar bli knapp, hade ju varit så skönt att haft en bil direkt på flygplatsen.
//Stina
Jag har en reklambroshyr som bokmärke - från Trust rent a car i Amoopi. Nora har rekommenderat dem, vi har inte hyrt av dem.
Testa o ring!
Trust rent a car i Votsalakia
2245081060 eller 2245081193
trustgr@yahoo.com
Hittade också detta nummer till en annan biluthyrningsfirma:
2245081115
Här är en länk till Karpathos telefonkatalog:
http://inkarpathos.com/pdf/telephone_Book.pdf
Lycka till!
Gita
Tack för hjälpen! :)
Tycker dock att det är lite jobbigt att ringa och beställa hyrbil, vill gärna se utbud, modeller osv.
Har nu bokat med Avis, tyvärr fanns det ej något alternativ att välja för leverans på flygplatsen, så nu får det väl bli taxi till Pigadia i alla fall...
Stefulainen, hur gjorde ni för att få bilen till flygplatsen?
Mvh. Stinabye_bye
Nu har jag pratat med Avis kontor på Karpathos och de ordnar så att bilen levereras till flygplatsenklapp_klap
Det kostade 11 euro extra men det är det ju värt:)
Skönt, nu har vi i alla fall en bil:cool:
Mvh. Stinabye_bye
Hej.
Ni kan få en bil levererad till flygplatsen utan kostnad av Gatoulis. En jättebra uthyrare som är mekaniker själv och servar alla sina bilar (jag har själv varit i verkstan o inspekterat. Han är billig och bra och trevlig (fast mycket tjock!) och hans syster Francheska är oxo en jättebra person.
Ring honom - han talar utmärkt engelska och boka så står bilen där när ni kommer, hälsa från mig.
Telefon: 0030 6932630600 eller 0030 2245022747
Odyssevs
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.