handdator

Visa fullständig version : London


Flinga
2007-08-20, 18:22
Nu är det dags för en londonresa :-) Jag skall åka med mina båda barn 15 och 18 till London under oktoberlovet. Vi har bokat resan men jag hittar inget billigt boende centralt. Jag har aldrig varit i London och vet inte riktigt var jag skall leta. Är det någon som har tips på ett BILLIGT litet hotell, gärna med engelsk frukost :-)

Smultron
2007-08-20, 18:51
Att hitta ett billigt boende som severar engelsk frukost är nog inte lätt. De flesta billiga hotell i London har en enkel frukost, dvs. ungefär rostat bröd med marmelad plus kaffe/te och inte så mycket mer(ev cornflakes med mjölk också).

Ett bra ställe att leta billiga hotell på är hemsidan venere.com.
Där kan man också se hur andra hotellgäster bedömt hotellen.

Hoppas ni får en trevlig resa till en av mina favoritstäder!
Smultron

Moster
2007-08-20, 18:52
Vilka lyckostar ni är som ska till London _B-anana Men, hotellstandarden är tyvärr inte densamma i England som här. Jag skulle nog vilja rekommendera dig att inte titta på hotellen med de lägsta priserna, då är jag rädd för att ni blir besvikna. Försök få tag på ett hotell med "medelpriser", för att boendet ska bli något så när hyffsat. Frukosten kan ni köpa på något café, i närheten av där ni bor, ifall inte hotellet har någon frukost som passar er. I vilken stadsdel ni ska bo, det är en smaksak och lite beroende av vad ni ska göra.

http://www.visitbritain.se/
På denna länken finns det massor med tips!

Lycka till med resan!
Moster :)

Admirala
2007-08-20, 19:07
Enig med dem som skriver om hotellstandard i London.

Uansett, ikke tenk så mye på "sentralt", avstandene er store, og man må regne med å ta Tuben (metroen) mellom stedene uansett. Det viktigste er å bo i nærheten av en tubestasjon, gjerne ved en av stasjonene med mange linjer, da bor man "sentralt".

Vi bor ofte på leilighetshotell når vi er i London, det er faktisk rimeligere enn hotell med tilsvarende standard, og man kan lage akkurat den frokosten man vil selv. Søk f.eks på "Apartments London", eller jeg kan sende et par gode lenker om du vil.

"The Royal National Hotel" ved Russel Square er for øvrig et rimelig hotell (og dermed med enkel, men helt grei standard) hvor man kan få engelsk frokost mot tillegg i prisen. Har bodd der, men aldri spist frokosten der. Hotellet er digert og upersonlig, men rent og bare få minutter fra Russel Square Tube stasjon.

Hilsen Merete - som liker London nesten like godt som Hellas flabb_flab

Paulina
2007-08-20, 19:25
... och jag instämmer med alla här om allt! :) Och just engelsk frukost är det ju många som inte är så förtjusta i... baked beans och allt på morgonen. Men nog står man sig på en sån väldigt länge!

Flinga
2007-08-20, 22:22
Priset är viktigare än frukosten... fast det skall helst vara mysigt också förstås...Jag är tacksam för länkar i mailboxen flabb_flab