handdator

Visa fullständig version : Bra matställen i Lassi eller Argostoli


marcos&evelina
2007-08-17, 10:11
Hej
Vi är ett 24 årigt par som åker till Lassi nästa vecka. Har läst lite här på forumet om sevärdheter som man inte får missa och den informationen är bra.

Nu undrar vi om ni kan rekommendera några bra matställen i Lassi/Argostoli? Det behöver inte bara vara grekisk mat, vi äter gärna annat också bara det är gott:)

Tacksam för svar

Mvh
Marcos och Evelina

Homeros
2007-08-17, 17:19
Hej. Var nyligen i Lassi.
Det är hyfsat jämn klass på restaurangerna, och ingen sticker ut så där jättemycket.
Några bra tips:
SIRTAKI: har en fin och luftig gård med bra grekiska specialiteter. Min favorit lamb-kleftiko smakade väldigt bra här.
IONIO: även detta är en restaurang med grekiska specialiteter. Prova gärna deras Red snapper -riktigt god.
-Gillar ni pizza så ska ni självklart testa VEDUGNSPIZZAN. Det är bland de godaste som jag har ätit.
Ska ni hyra bil och ut och åka. Missa då inte restaurang PANORAMA i den lilla byn Agonas som ligger på vägen upp mot Myrthos. Ett tips är att befinna sig här vid solnedgången som här är otroligt vacker från terassen. Restaurangen har bra priser. Ett tips är att äta haj-filé som smakar förträffligt !
I Argostoli kommer jag inte ihåg namnen på tavernorna som vi besökte, men ett bra tips är att gå dit där de gamla grek-farbröderna sitter efter hamnvägen. Det finns ett ställe som ligger snett mittemot grönsaks- och frukthallarna som serverar utsökta fläskgrillspett indränkta i färsk citron. Ett flertal äldre herrar brukar sitta här och äta detta !
flabb_flab

mariaa
2007-08-18, 17:51
Vi var i Lassi i juli och den godaste och mest prisvärda maten åt vi på Captains Table i Argostoli. Det finns två stycken, en ligger på en tvärgata till torget och den andra vid hamnen.

Kalimera
2007-08-19, 12:36
Mare Nostrum på hamnpromenaden i Argostoli (där båtarna från Lixouri lägger till) serverar fantastisk mat. Den duktiga kocken heter Kostas.

Johan12345
2007-08-20, 08:01
Kom hem ifrån lassi igår och vi fasstnade för en restaurang som ligger mitt emot victorias juveler :) Riktigt bra mat men man får vänta länge på att få den.

Homeros
2007-08-20, 09:38
Hej Johan12345.
Restaurangen du menar är Sirtaki.
En riktigt bra en och populär som sagt !

Mackapär
2007-08-27, 12:57
Har aldrig ätit så dåligt som i Kefalonia, vi testade sirtaki, Captains table mfl. Captains table var den sämsta av allihop med en servitris som inte kunde engelska och ignorerade oss. De grekiska rätterna är ofta halvfabrikat och serveras med strips. Halvfabrikatmousaka med strips är inte så trevligt. Äter gärna grekisk mat hemma i sverige. Den bästa grekiska maten åt vi i Fiscardo. Minst dålig i lassi var aqua marine och da veronica. Den bästa totalt hittade vi på en indisk restaurang inne i argostoli.

Homeros
2007-08-27, 13:16
Själv upplevde jag just Da Veronica som ett av de sämre.
De fick ju locka sina gäster med rabatter i juvelaffären för att få dit folk.

camillap
2007-08-27, 14:10
Alla tycker ju självklart olika..
Det som passar den ena, passar inte den andra.
Man får helt enkelt prova sig fram..
och hitta sina favoriter.

Flera på vårat hotell hade SIRTAKI som favorit restaurange!
Själv så var vi aldrig dit, för varje gång ví gick förbi så var det fullsatt. Så den var visst väldigt populär.

Jag gillade en restaurange som låg nedanför Dolphin Supermarket i Lassi.
Den syntes inte riktigt från huvudgatan..
Själva restaurangen var inte så speciell.. inte särskilt mysig.
Men maten var suverän, och det fanns mycket att välja på i menyn, men mest pasta.

Da Veronica hade oxå bra mat.
Gillade oxå Phedras... (kommer inte riktigt ihåg om de var så den hette)


Grekisk mat är helt suveränt gott bye_bye