handdator

Visa fullständig version : Resväg Athen till Ioniska öarna


Mel
2005-06-19, 00:52
Någon som har nåt tips på hur man tar sig från Aten till dom ioniska öarna. har några kompisar som kommer att segla omkring där i juli och jag ska sluta upp med dom. Eller är det kanske bättre att flyga någon annanstans än till Aten?

Susie
2005-06-20, 12:03
Der går bus fra Athen til f.eks. Zakinthos, Lefkas og Corfu.
Hilsen Susie

Panakakis
2005-06-22, 16:52
Hej Mel! Jag skulle då ta flyget till Lefkas Zakynthos eller Korfu så är du ju redan på plats än den långa vägen från Aten.

Hälsningar PANAKAKIS

mille
2005-07-07, 09:14
Någon som har nåt tips på hur man tar sig från Aten till dom ioniska öarna. har några kompisar som kommer att segla omkring där i juli och jag ska sluta upp med dom. Eller är det kanske bättre att flyga någon annanstans än till Aten?

Det bästa är nog att ni flyger till Preveza som är på fastlandet eller direkt till Zakinthos, det finns flygstolar att beställa genom Apollo.

Yak
2005-08-09, 20:50
Flyg till preveza, vi flög reguljärt från Athen när vi skulle dit. Det var mycket smidigare än att åka buss (vi kunde jämföra med dom i sällskapet som skulle snåla och ta bussen :D )
Eller så kan du åka med charterstol direkt från Sverige, dock är väl ankomsttiderna ganska aviga då.
Sen skulle vi ta oss från Prevex till Lefkada, och det var lite roligt. Vi var de enda "ickegrekerna" på planet och det myllrande av mötande och resenärer i ankomsthallen på Preveza. Ja, vi tar väl en taxi tänkte vi. Tydligen hade alla utom vi bokat någon form av transport, för efter ca 30 minuter så var alla människor borta och kvar stod vi fyra turister i en ekande betongbunker..
Det kändes nästan som i en skräckfilm, hela flygplatsen var totalt ödelagd. :rolleyes:
Till slut lyckades vi få en snäll person på de i övrigt fullständigt öde serveringarna som låg runt "bunkern" att ringa efter en taxi så vi kom ner till Lefkada. Senare fick vi höra att det tydligen gick någon buss men den såg vi aldrig till :)

albo
2005-08-09, 21:21
En anledning att åka buss, man ser så mycket och det är en jättefin väg, hög höjder och djupa dalar.

lena

Pontus
2006-01-17, 10:54
Hur lång tid tar bussen och vad kostar den?

PO
2006-01-17, 12:27
Athen - Lefkada tar sex timmar och kostar 22,50 €

//PO

Pontus
2006-01-17, 12:40
Fasen 6 timmar är ju jobbigt!
Synd bara att det ska vara så dyrt att flyga inrikes i Grekland.

PO
2006-01-17, 14:18
Apollo Young: 27/5, Sturup-Preveza enkel, 898:-
Blir inte det bra?

//PO

Pontus
2006-01-18, 14:23
Ehh bra det är ju toppen!
Jag trodde inte jag var ung längre men det finns det är man väl då!
Fasen åka på ungdom tills man är 28 snacka om att man får 30 års kris sen!