handdator

Visa fullständig version : Plakias - Agia Galini


carjoh
2007-08-14, 19:57
Någon som vet ungefär hur lång tid tar det att köra denna sträcka?

Carina

JohnS
2007-08-14, 21:09
Hvis du regner en time, har du tid til et lite stopp i Spili, vil jeg tro... men bare et lite! Og hvis jeg hadde tid, ville jeg bruke mye lengre tid, det er mye å se på veien. Jeg ville også vurdere å kjøre den gamle veien det siste stykket - om Melambes. Fantastisk utsikt, men en vei hvor man må holde lav hastighet. Veien er ikke dårlig, men mye svinger.

Brige
2007-08-17, 18:19
Och..........., gör gärna ett uppehåll i Spili. Byn ligger i ett grönskande område, på torget finns den vackra brunnen/fontänen där vattnet rinner ut ur skulpterade lejons öppna gap. Under vårens tid besöks området av orkidé-entusiaster från hela europa. Jag minns att det var andlöst vackert att köra igenom området runt Spili. (April-98)

Kreta är ett land.........

//Brige

go-north
2007-08-19, 09:38
Hejsan, Har varit flere gånger i området.
Strandtavernan som heter Anthoni´s Place, på stranden i Plakias är absolut värt ett frukost-lunch besök!!!
Håller med om att det inte egentligen betyder så mycket i tid under en semester att om det tar ½ eller 1 timme att köra från en plats till en annan. Man är väl på semester eller?
I Spili får man dessutom jättefina färska "syltmunkar eller liknande". De var verkligt goda.
Stranden i Agia Galini är småsten så den är inte fin sand. Stranden i tex Plakias är mycket finare även om den är snabbt djup.
Finaste stranden i världen finns klart det i Georgioupoli, men det är ju på norra sidan. ( Gpoli enda rätta hembyn på ön!!! ). Se: http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dbs/deep03.jpg.
Så var det. Ha en trevlig resa, stressa ej!