handdator

Visa fullständig version : naxos andra veckan i sep???


matsmaja
2007-08-14, 18:26
är det varmt då?
har nämligen hittat en resa 7/9..boende i naxos stad..hur 'är det där..:confused:

inkfish
2007-08-14, 20:26
Alltså, spå väder är ju omöjligt... Men det är större sannolikhet för bra väder än för dåligt, enl min erfarenhet.

Åker själv alltid vid den tiden.:)

Marianne
2007-08-14, 20:50
Ja, spå kan man ju inte, som Inkfish skriver, men jag skulle också tro att vädret är riktigt bra, ja helt perfekt. Har själv åkt flera gånger vid den tiden och alltid haft tur. Visst kan det blåsa, men det kan det ju tidigare på säsongen också.

Eva L
2007-08-14, 20:55
Enda nackdelen med september är att allt är så uttorkat i naturen men det är det redan långt tidigare under sommaren. Annars är vattnet varmt och kvällarna ofta varmare än i maj början av juni.

Eva

lemon
2007-08-14, 22:59
Boka resan!

Den 7/9 har högsäsongen precis tagit slut. Priserna har gått ner och det har blivit lugnare. Stor sannolikhet för härligt väder och garanterat varmt i vattnet. Meltemin brukar väl härja som värst mitt i sommaren, så förhoppningsvis ska den inte ställa till något för er.

Hade jag haft möjlighet att åka den 7/9 så hade jag inte tvekat en sekund. Trevlig resa

/lemon

Aim
2007-08-15, 09:41
Åk! Själv åker jag 1/9 och blir i 2 veckor. Som det tidigare nämnts är det lugnare, och lägre priser. Som exempel kan jag nämna att sista veckan i augusti skulle våran studio kostat 80€, nu får vi den för 25€. klapp_klap
Trevlig resa!

matsmaja
2007-08-15, 10:11
jag tror faktiskt att vi bokar....hihi

men är det ett minus att bo i Naxos stad?? dom flesta verkar välja agih anna ....när man ska ut på kvällen är det in till stan man åker då eller?? tänkte på discon och så

Eva L
2007-08-15, 10:37
Jag har bott i stan och tycker att det är mycket trevligt. Nära till matställen, konserter, affärer och andra nöjen. Vi badade aldrig i stan utan tog bussen ut till stränderna och till olika byar. Bussen är billig och det tar inte många minuter mellan stan och stränderna.

Eva

matsmaja
2007-08-15, 13:03
Nu har jag bokat...en vecka 2398/per person..till Naxos den 8/9
tjoohooo.
och hotell Panormos..någon som bott där??
och vad får vi inte missa...:D

lemon
2007-08-15, 13:51
Helt ok att bo i stan, ssk om man är två vuxna.

Hyr vespa och ta er till det ni absolut inte får missa:stränderna! Hela västkusten söder om stan utgörs av olika magnifika stränder. Testa dem alla!

De tre närmaste: Ag Prokopios, Ag Anna och Plaka/Maragas är alla fina på lite olika sätt. Vill passa på att slå ett slag för Alyko längst nere i sydväst. Parkera vid hotellruinen och gå en bit västerut. Ni kommer inte att ångra er!

Två trevliga barer är den snygga strandbaren Mojito "till höger" längs stranden i Ag Prokopios och baren "Soul 2 soul"? närmast Portaran på strandpromenaden.

Det finns f.ö. mycket skrivet om Naxos på kalimera. Surfa runt bland gamla trådar och ni kommer att hitta en hel del info som ni kan ha nytta av.
Trevlig resa!

/lemon (med regnet smattrande mot rutan...)

Carina
2007-08-15, 16:25
Det är mycket bra i stan, vi vill alltid bo där trots att vi inte är unga.
Ni kan ju ta bussen till Ag Anna om ni inte hyr fordon. Går alldeles utmärkt.
Panormos har vi inte bott på, men det ligger bra till.

Vi tog på bussen till Ag Anna en kväll och åt på Gorgona efter tips av Arne, satt där och såg solnedgången, mycket trevligt, men så mycket att promenera och titta på på kvällen finns ju inte där ute

Annars finns det så många trevliga gränder i stan både för morgon- eller kvällspromenader.
Kanske är det konserter i Venitianska museumet också. Står om det i annan tråd.

Ha en trevlig semester på Naxos, vår favoritö.
Nu åker vi till annan toppenö, men helt annorlunda ö, Lesvos

Bernt Andrè
2007-08-15, 18:21
Hei der. Jg pleier alltid å reise til Naxos og Folegandros i slutten av september og første uke i oktober. I år reiser jeg 16 september og blir i 3 uker. Temperaturen i fjor da jeg var der lå på 25-30 grader og vannet 22-23 ca. Dette er den beste tiden å reise som nevnt,studioene blir redusert med 60-70%.
Jeg drar til Plaka og bor for 25 euro døgnet. Kan ikke bli bedre.
Ha en fin turbye_bye

matsmaja
2007-08-16, 14:39
vist är det naken strand på Plaka?? ;)

Bernt Andrè
2007-08-16, 16:24
Til matsmaja.
Ja visst er det nakenstrand på Plaka. Det er det det er mest av fra Maragas og nedover til Mikri Vigla.

matsmaja
2007-08-16, 19:04
ååh vad härligt att äntligen får ta av sig näck,,,,hihi
finns det andra stränder med eller är det bara den???:D

Hellen
2007-08-16, 20:10
En del av Prokipiostranden var det en samling nakenbadare på.

På tal om något helt annat så känner jag nu när jag varit hemma i snart två veckor och hunnit smälta resan att ett, eller helst flera besök på Rest. Gorgona bör göras om man är i Ag. Anna, tackar så mycket för tipset vi fått om denna restaurang. Vi hade aldrig gått in om vi inte läst om den innan, tänk vad vi hade missat då.
// Helén

Lissi
2007-08-16, 20:35
Vi är också precis hemkomna från Naxos(igår) och är SÅ nöjda. Fina byar och stränder och god mat överallt. Naxos stad är förvånansvärt LUGN fast där är så många turister och små fina ställen hittade vi att äta på längre upp i byn.
Vi är JÄTTEGLADA att vi bodde i byn (I utkanten en liten bit från utebiografen.) Härligt att ha byn nära på kvällen. Vi gick istället ut till Ag.Anna för bad de gånger vi ville bada där.Det var härligt (men en lite tråkig väg) att gå ut till Ag.Anna, men skönt att röra på sig. Vi gick hem också ett par gånger. Bussen går JÄTTEOFTA och kostar 1.20 vardera vägen. Biljett köps i närmsta affär innan...
Vi hade inte trivts med att bo så långt utanför stan, men det beror på att vi inte vill vara så länge på stranden utan göra annat också på dagarna.
3 dagar åkte vi runt med en 4-hjuling ATV..ett kul sätt att se ön och baden är alltid nära.
Eftersom ingen av oss gillar sandstränder så trivdes VI bäst sista veckan då vi bodde i Appollona på norra ön..en PÄRLA!
Ha en jättefin vecka!!

Lissi

Bernt Andrè
2007-08-17, 11:55
Til matsmaja.
Ja da. Da tar du turen til Orkos beach.....som henger sammen med Plaka.
Du kan også nyte the nudeworld på Kastraki og Alyko som også har fantastiske bukter å nyte roen i.