handdator

Visa fullständig version : Hyra bil i paleochora?


lasse l
2007-08-14, 15:47
Hej!
Undrar om man kan hyra bil i paleochora? o ev finns det några fina utflycktsmål där,som man kan nå med bil? (typ endagstur) eller är det bättre att hyra bil direkt i chania? Har transport annars till paleochora. åker 14/9-07 o stannar 1 vecka.

Marianne
2007-08-14, 18:07
Det finns ett par firmor som hyr ut bilar, på huvudgatan mitt i stan.
Några utflyktsmål: Anidri och Azogires mot nordöst och Elafonissi mot väst.

Netwolf
2007-08-20, 19:27
Det är bättre pris på hyrbil i Palechora än i Chania. Vi hyrde på ett ställe på huvudgatan, Notos. Vi fick en kycklinggul Atos för 25€/dagen. Helt ok. Barnstol ingick.

91kg
2007-09-16, 20:51
Nu hade ni tyvärr redan hunnit iväg,men det kanske kan vara andra till glädje:o

Några som jag själv fått rekommenderat och testat är Flisvos Tours.

De är seriösa och har de bästa priserna,sevice och villkor sammantaget efter vad jag kunnat finna!

Jag rekommenderar dem varmt!

http://www.flisvos.com/locations.php?&language=

Mvh!

91kg
2007-09-30, 01:09
Hej!

Jag var nu i kontakt med Flisvos och jag måste säga att jag inte finner dem seriösa och det efter min första kontakt som inte längre är kvar och som verkade mer som en engångs företetelse!

Nu har jag emellertid funnit ett företag som heter autopapas vilka gav oss ett pris på 300 euro för em Almera för 2 veckor vilket man måste tycka vara ok!

Mvh!

91kg
2007-09-30, 08:18
Vad som jag vill tillägga och missade i förra var:

Flisvos gav mig ett slutligt pris inkl allt som jag senare sammanställde för att försäkra mig att vi var eniga och att allt verkligen ingick.

Då visade sig att allt inte ingick som jag dessutom skrivit i min första förfrågan och sen började de sligra sig och bolla med priserna och vad varvid jag kände att nej.

Knappt 6 dagar kvar:)

Mvh!

ramses
2007-09-30, 10:34
Har hyrt bil i Paleochora av Notos, ev. z på slutet, funkade bra.