handdator

Visa fullständig version : Boende 25aug - 1 september


Chelz
2007-08-14, 13:07
Jag och min sambo ska ner till.. ja någon ö som passar bra. Dvs, där det troligen är lätt att få boende. Någon som kan ge ett tips? Är det lätt att hitta ett billigt boende, alltså typ 2000-3000 per-vecka-billigt?

Eller är det önsketänkande?

Kraven är egentligen att det är enkelt att ta sig dit från flygplatsen, samt att rummet inte ligger allderles för långt ifrån stranden.

mvh Peter

Ingegerd_Lasse
2007-08-14, 16:04
Gå in på Agistri, och kolla Andreas hotell. Kort båtfärd, (1.5 timmae) fint boende med stor pool, nära till bageri, affär, strand och allt man behöver. Andreas och hans familj är urgulliga, allt är småskaligt, men det finns ett disco.Vi hyrde vespa och åkte till en by vars namn jag glömt, där det fanns en betongbrygga längst inne i en "fjord!", vattnet var djupt och genomskinligt med massor med fisk att titta på, och platsen var en av de vackraste vi upplevt.Blev det för tyst, tog vi lilla båten till Egina, det tog inte många minuter, sen när vi var trötta på folklivet var det bara att åka tillbaka!
Andreas har också en restaurang med genuin, god grekisk mat! Vi stannade i 3 veckor!
Ingegerd och Lasse

Kalimera
2007-08-14, 18:39
Kraven är egentligen att det är enkelt att ta sig dit från flygplatsen, samt att rummet inte ligger allderles för långt ifrån stranden.Pythagorion på Samos låter som ett passande val. Tar bara några minuter med taxi från flygplatsen. Stränder finns inom gångavstånd. Boende till bra priser finns.

Chelz
2007-08-15, 09:45
Tack för tipset! Klart värda att titta över!