handdator

Visa fullständig version : Till Ixia med 2 11 åringar....


Jajja
2007-08-14, 09:38
_B-ananaNu är det 12 dagar kvar till vi åker till Rhodos_B-anana
Jag reser den 26 augusti, på självaste födelsedagen.......! och kommer ha med min mina 11 åringar.
Behöver tips på bra stränder, med buss eller ev taxi.
En restaurang med riktigt god grekisk mat, vill inte hamna på mågon kinesisk sylta med halv tråkig mat.
Vad gör man ed 2 killar? men än badar?:confused:

Någon som har bott på hotell Alexandra, lägehetshotell?
Många frågor...

Ha en bra dag;)

Carin
2007-08-14, 16:51
Hej!
Kom hem just ifrån Alexandra för en vecka sedan... Vill tillbaka nuu!!snyft_drop
Det var andra året jag var där.
Han som sköter stället, Yannis är en speciell man... Men med ett sånt stort hjärta att det nästan svämmar över. Hälsa Yannis från hans Crazy Girls som han kallar oss... flabb_flab
Stället är inte första klass men det har charm.
Precis bredvid hotellet ligger det en restaurang som sköts av Manoli och hans fru som lagar den bästa maten. Prova deras Two friends special. En underbar gryta som är ett av Manolis mammas recept.
Taxi kostar ca 10 euro in till Rhodos stad. Men på den stora gatan bakom hotellet ligger busshållplatsen och det är inte långt dit.
Ca 100 m från hotellet ligger stranden, klappersten visserligen men inga andra turister. Det är människorna som bor i villaområdet du går igenom som mest badar där.. Men det finns sand oxå.. Men där är det trångt.
Vi har aldrig tagit buss till ngn "finare" strand då vi åkt med bekanta eller hållt oss till "lokalstranden"

Nu blev det långt... Hoppas att det hjälper ngt, Hör gärna av dig om du undrar ngt

//Carin bye_bye

Jajja
2007-08-22, 17:11
Kanon då vet jag........