handdator

Visa fullständig version : Hemkommen från Georgioupolis.


lisabettan
2007-08-14, 08:29
Hejbye_bye
Kom hem fredagen den 10:e efter en helt UNDERBAR vecka i Georgioupolis.
Jag är totalförälskad både i denna underbara by & hela Kreta. Detta var dessutom mitt första besök i Grekland någonsin. Jag reste ensam och gör man det så är man tvungen att ta egna initiativ till vad man vill göra & uppleva. Jag hade bokat min resa genom Apollo & bodde på hotellet Georgioupolis Beach som var beläget nästan alldeles nere vid stranden.
Jag kan varmt rekommendera det här hotellet eftersom det var otroligt välskött. Mycket god mat, underbart trevlig personal & läget gjorde ju att man inte precis behövde anstränga sej för att ta sej till beachen;)
Byn är mycket mysig & det var mycket liv & rörelse runt det lilla bytorget. Ett alldeles perfekt ställe för mej som reste själv, att strosa runt i och omkring. Jag gjorde 2 utflykter, en till Elafonissi & en till Knossos. Jag kommer definitivt att återvända, var så säker:p Vill du kika på foton ifrån min tripp kan du göra det här (http://picasaweb.google.com/valleybay/MinResaTillKreta). (PS. Klicka på "Bildspel så ser du fotona i sin naturliga storlek.)
Å du som är lycklig att ha bokat en resa dit & ska resa snart ...du ska veta att jag är avundsjuk på dej just nu...hehe:D Nästa gång blir det 2 veckor för mej istället för 1.
Ha det gott alla & njut av denna underbara ö när ni kommer ditbye_bye

Athanasia
2007-08-14, 09:05
Välkommen hem,kul att höra att Du är nöjd med Din resa.Åker ner till Kreta den 30/8.._B-anana

Lindiz
2007-08-14, 19:33
Kul att du haft en trevlig resa.. vi är också förälskade i lilla Geo.. har faktiskt varit dit tre ggr.. vilker också är det enda stället vi återvänt till.. annars ser vi som regel nya öar/orter.

I år skippade vi Geo för Kalives. Trivdes bra. Men sonen var liiiite besviken första dagarna. Han ville till "det andra grekland" = Geo.

Så nu när vi varit hemma i tre veckor,snart, har han en sak klar för sig. Nästa gång vi åker till grekland har han "förstämt" att vi ska åka till Georgioupolis. Och han kan faktiskt utala orten. Låter väldigt gulligt när min blivande fyraåring leker att han åker dit!:D

MonkanS
2007-08-14, 22:15
Det var många fina bilder.. klapp_klap

Ypsilon
2007-08-14, 22:37
Du har en bild av en hund som liknar vår Kriti precis. Vi hämtade hem henne från Geo för 3 år sen.... kanske hennes moster.
Ypsilon med en dryg månad kvar till Geo för xx gången...

Ypsilon
2007-08-15, 11:15
Sorry..... hunden jag menar finns inte bland dina bilder utan i ramses fotoresebrev.
Ypsilon

Mia62
2007-09-07, 20:47
Vilka fina bilder!!! Vi åker till Geo d. 21/9 och stannar två veckor. Har tagit flygstolar bara och sen bokat boendet via internet. Ska bo på Haris Room, mitt i byn. Mina svärföräldrar kommer ner d. 22/9 och ska bo på Georgioupolis Beach, rolig att du tyckte det var bra. Vi var i Geo förra året också och då blev vi totalförälskade i denna lilla by. Har varit ett 20tal ggr på olika ställen i Grekland men Geo är våran favorit.

Lindiz
2007-09-07, 22:09
Nyfiken fråga.. vad betalar ni hos Anna på Haris room i september... jag håller utkik på en sista minuten, och vi har bott hos Anna tidigare.. vad kan vi tänkas få för pris i septemer? (ett rum för två pers)

Hoppas ni får en härlig resa

/Linda

Lotti
2007-09-09, 17:23
Vilka fina bilder, jättekul att se. Du har så rätt det är så vackert på Kreta att det GÖR ONT, min favvisö. Vi åker dit nu i sep lör22 till Platanias. Har aldrig bott i Georgiupolis bara ätit glass där.
Kalispera alla Greklandvänner Lottie flabb_flab

Andriotissa
2007-09-09, 20:49
Tack för att du delade med dig av din resa. Det var som om man var där själv och smakade på persikorna ute i trädgården och låg vid poolen.
Sivanbye_bye

go-north
2007-09-10, 19:41
Detta är KRITI the dog from G-poli Beach!

emy
2007-09-14, 21:41
en hellt underbar vecak med sol och bad och god mat vad mer kan man önska.
/emy

go-north
2007-09-15, 07:49
mera bilder om mig samt min stoory finns på:

http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dog/kriti.html

hälsningar.

ps 4 dagar +timmar tills vi åker ner till G-Poli!!! Detta är kanske just den bästa tiden att "åka".

Grunk
2007-09-16, 07:42
Har min svåger och svägerska där just nu. De stortrivs! Avundsjuk som bara den....
Troligt resmål i framtiden.

/Hasse