handdator

Visa fullständig version : Thassos


ulf.viveca
2007-08-13, 18:31
Hejsan alla,då vi nyligen har köpt ett hus i Kallirachi
på Thassos skulle det vara trevligt och veta om det finns fler
skandinavier i närheten.
Vi kan även tipsa om det gick till att köpa hus på Thassos.

Perniki
2007-08-13, 21:13
Vet att det finns en svensk familj med hus i Limenaria.
De finns dock där på sommaren enbart vad jag fattade det.

dellecom
2007-09-08, 16:05
Hej. Ja det finns en del skandinaver pa thassos. Jag sjalv har bott har i nastan tva nu och denna o ar underbar. MEN.. Pa vinter ar det kallt, snoigt, och dott. Om man kanner folk sa ar det ok men det ar inte samma sak under vintern. Saker och ting ar inta densamma nar du inte ar turist langre... Ulrika

eija
2007-09-08, 18:29
Hej Ulrika!
Var bor du på Thassos?
Jag träffade av en slump i april två finska unga kvinnor som bor med sina familjer i Limenas.
Jag har inte råd att köpa ett eget hus på Thassos men drömmer om att kunna hyra ett hus eller ett två rum för ett par månader på våren och på hösten där. Jag har besökt ön under nästan tjugo år varje år och ville gärna stanna där en längre tid. Jag känner dock några människor i Potos och Skala Potamia och besöker dagligen på de tyska Thassos-sidorna i nätet.

Trevlig weekend!
mvh/Eija från Finland

svenska i grekland
2007-09-15, 21:40
Hej, själv bor jag några mil i från Kavalla. Vintern i en liten by här är som sagt var lite tråkig om man inte har något att göra. Som tur är är vintern betydligt kortare här än hemma i Sverige..... Vill man träffa andra svenskar så har svensk-grekiska föreningen i Norra Grekland möte på IKEA i Thessaloniki första torsdagen i varje månad (förmiddag). Har tyvärr inte själv lyckats komma iväg dit ännu, men skall försöka nu i Oktober. Mvh Alexandra