handdator

Visa fullständig version : Ios


siv
2007-08-13, 15:44
Har tänkt åka till Ios från Santorini i Oktober. Har aldrig varit där och är nyfiken på ön. Vid denna tidpunkt är det väl inte något ungdomsfestande, eller? Är själv 55+. Är det bäst vid hamnen eller var kan man bo vid den tidpunkten. bye_byeVi är intresserad av en studio, så vi även kan fixa lite egen mat.

Eva L
2007-08-13, 15:48
Jag bodde mellan hamnen och Chora mitt bland de första vindlande gränderna med en otroligt fin utsikt. Passade mig som är 50+ mycket bra. Lugna omgivningar nu i juni. Utsikten kan du se på ett par av fotona i mitt resebrev.

Eva

Kalimera
2007-08-13, 18:26
Vi var på Ios i oktober förra året, det var mycket lugnt, inget party, de flesta var "äldre" (35+), vi hörde bara grekisk musik. Kort sagt: en perfekt tid att se Ios om man inte vill parta. Vi bodde en bit utanför Chora, mot Mylopotas: Pavezzo Guest House, telefon: +30 6977046091. Mycket bra!

siv
2007-08-14, 09:50
Vad bra att det är lugnt vid denna årstid. Man vill ju se Ios från en annan sida än bara festande. Tack för tipsen.
Hade tänkt åka till Milos(som har varit pg i flera år) efter Ios men såg att det inte går några båtar i oktober i år, så det får väl vänta till nästa år.

Bernt Andrè
2007-08-15, 18:29
Ios er en vakker øy og ikke så party som en tror. Personlig har jeg alltid trodd det var bånn gass............men da jeg dro dit i juli i år var det langt fra det jeg hadde trodd. Meget rolig og jeg bodde hos Michael og Elisabeth på Kolitzani View. Fantastisk utsikt og noen utrolige herlige mennesker. Kan høyt anbefale dere denne plass. Det er en svens kar Klaes som kaller seg Kostas som pleier å jobbe der. Han har kjent dem i 18 år og er en meget trivelig kar.

Mikkel
2007-08-15, 21:34
Så kjekt Bernt Andre, at du likte deg hos Elisabeth og Michael!klapp_klap Ja, Ios er en av våre øyer. En herlig atmosfære og vennlige folk. Har faktisk lyst å reise nedover igjen etter denne regnfulle sommeren vi har hatt etter at vi kom hjem.

siv
2007-08-17, 09:22
Finns det någon hemsida till Pavezzo? Hittar bara ett ställe med retreat, är det där? Är det dyrt boende? Tittade på Kolitsani View och dom har bara öppet september ut, annars såg det fint ut. Får se var vi hamnar när vi väl kommer dit. Ser verkligen fram mot 3 härliga veckor att luffa runt på.

Kalimera
2007-08-19, 12:32
Finns det någon hemsida till Pavezzo?De har ingen hemsida vad jag vet. Vi betalade 25 € i slutet av september förra året.