handdator

Visa fullständig version : kaffebryggre


jan c
2007-08-11, 13:54
tillhör kategorien som gärna bygger kaffe på rummet själv . Har genom åren provat doppvärmare liten kompakt resebryggare 4 kkp. fr Philips .Finns ej längre .Nuvarande mod. typ vattenkokare.m plats f. filter 2 koppar.o 2 mindre burkar.Den börjar bli dags att pens.o.undrar om någon har hittat en bra variant .hälsn Jan

Yanna
2007-08-11, 17:50
Hej Jan!
Jag hade med mig en liten resevattenkokare (OBH Nordica) 5 dl och portionsförpackningar med espressokaffe när jag var på Amo och Santo första veckan i juli...för mig funkade det perfekt.
Kaffet och muggen fick plats inuti kaffekokaren.
Yanna som vill ha kaffe direkt hon vaknar!

Moster
2007-08-27, 20:38
Vi har alltid med oss en 1-liters vattenkokare. Det är jättebra med en sån på rummet, så vi kan få kaffe när det passar oss själva _B-anana

Moster :)

Moa
2007-08-27, 21:21
Jag har också med mig en liten vattenkokare som har hängt med i många år. Man vet inte vad man hamnar, om det finns kokmöjligheter, för kaffetåren måste man ha! Den är mycket användbar. Jag kokar äggen till frukosten i den. Det går alldeles utmärkt.
Om någon skulle fråga vad jag inte skulle kunna vara utan när jag reser till Grekland så skulle svaret vara: Min vattenkokare!

matsmaja
2007-08-27, 21:42
kokar ägg i den...men hur går det med värmeelementet som ligger i botten utav kokaren,??? när äggen ligger där på:D