handdator

Visa fullständig version : Mamma, jag och lillebror till Samos. Jippie!


Janet
2007-08-10, 21:23
Måste bara berätta - för första gången på två år ska jag få åka till älskade Grekland!

Det är jag, mamma och min lillebror som drar iväg till Samos. Om bara en vecka - jiiihooo!!

Samos valde vi efter mycket dividerande på grund av att lillebror (22 år) vill ha lite lagom mycket drag ("jag åker varsomhelst, bara det är Grekland och inte föööör lugnt" sa han), medan mamma och jag vill ha det mysigt och en aning genuint. Ja, så mycket som möjligt.

Vi verkar få allt på Samos. Och egentligen spelar det mig ingen roll om det är genuint, party eller vad det är... känner jag nu, det ska bara bli så skööönt att dra iväg. Och man kan ju göra det bra, bara man har rätt inställning.

Nu ska jag läsa på allt jag kan om ön.

Om någon har tips på boende så tackar vi och tar emot. Självklart flyger vi endast flyg till ön med världens läskigaste flygplats (ooops!).

Kraaaamar till alla på Kalimera!!! bye_bye

Aina
2007-08-10, 22:33
Ja, landningen var faktiskt en upplevelse, säger jag som inte är flygrädd men fått respekt för flygning sedan jag fick barn. Reseledaren tröstade med att det är de bästa piloterna som flyger till Samos. Jag hoppas det är sant! Ni får säkert en jättehärlig resa!
Aina

Eva L
2007-08-10, 23:13
Jag har bara besökt Samos en gång, bodde hos Eva på pension Sunshine som Janne rekommenderar. Bästa tänkbara boende, mycket rent, fräscht och grekiskt enkelt. Underbar trädgård, charmigt. En minut från hamnpromenaden i Pythagorion. Mycket prisvärt och en av de bästa boenden jag haft i Grekland i den prisklassen.

Eva

Riitta
2007-08-11, 08:26
Så härligt att du du och familjen kommer iväg i år:)
Samos låter som ett perfekt resmål för er. Där hittar man säkert något för alla behov:)

Riittabye_bye

Masouraki
2007-08-11, 08:43
Va roligt att du kommer iväg och får se Grekland igen och en ny ö.Önskar dig en trevlig resa redan nubye_bye

Kalimera
2007-08-12, 13:53
Mycket prisvärt och en av de bästa boenden jag haft i Grekland i den prisklassen.Helt rätt Eva, Sunshine är mycket prisvärt, nu i augusti kostar rummen 40 €, stor skillnad mot andra öar så här års.

Janet
2007-08-13, 10:32
Mamma har fått uppgiften att ringa pension Sunshine idag och höra om de har lediga rum och vad priset för tre personer kan bli.

Tack för tipsen!

Nu räknar jag ner i rask takt på sommarjobbet =)

Kalimera
2007-08-13, 11:36
Mamma har fått uppgiften att ringa pension Sunshine idag och höra om de har lediga rum och vad priset för tre personer kan bli.Hon har bara dubbelrum vad jag vet.