handdator

Visa fullständig version : Billiga flyg


anneli56
2007-08-09, 14:55
Nu finns det jättebilliga flygbiljetter igen.
Vad sägs om 298:- enkel till Samos i morgon,eller 548:- till Chania på fredag!!
Lycklig den som kan åkabye_bye

Arne
2007-08-09, 18:34
Jodå!!! Jag nogsamt noterat alla resebolagens extremt låga priser för de
vilka med kort varsel kunna till öarna avresa!!!


Skada då bara att Hustrun likt en värphöna ruva på alla kontonummer för våra tillgodohavanden i olika pekunniära inrättningar!!!

Lägg därtill att Hustrun ogärna se att den lokala servicen skulle försvinna ut i tomma intet vid Arnes hastigt påkomna resa till övärlden. Väckning, kafebrassning, städning, gräsklippning, transporttjänst samt inköp av varor efter i förväg fastställd lista, ja allt detta skulle då omintetgöras....

Men, alltfort, tanken är lockande, liksom resmålen!!!

Arne

Frappe
2007-08-09, 19:54
Lägg därtill att Hustrun ogärna se att den lokala servicen skulle försvinna ut i tomma intet vid Arnes hastigt påkomna resa till övärlden. Väckning, kafebrassning, städning, gräsklippning, transporttjänst samt inköp av varor efter i förväg fastställd lista, ja allt detta skulle då omintetgöras....

Men, alltfort, tanken är lockande, liksom resmålen!!!

Arne

Ä Arne var lite "vild and crayzy" bye_byebye_bye

Camilla

Arne
2007-08-09, 20:02
Dessvärre har jag ej hjärta att Hustrun i vanmakt försätta!!!

Arne

Eva L
2007-08-09, 21:12
Äh han kan inte vara utan henne. :)

Eva

Peter
2007-08-09, 23:20
Skada då bara att Hustrun likt en värphöna ruva på alla kontonummer för våra tillgodohavanden i olika pekunniära inrättningar!!!

Detta föranleder då en stilla undran om vem det egentligen är som har "byxorna" på i Ume...?

Men varför inte bjuda med svärmor då? Om en hemresebiljett icke bleve utnyttjad vore det väl inte världens ände? :o Och hon kanske ändock fortfarande betingar ett visst värde i Grekland som ev kan kompensera den outnyttjade biljetten? :confused:

Men hur du skall hantera hustruns utbrott vid din ensamma hemkomst överlåter jag med ett glatt flin till dig... Ang_elx

(Sorry för utviket, men jag kunde inte låta bli... Igen... :D Arne. Du får skälla på mig via PM)

Peter :o Ang_elx snyft_drop

Eirini
2007-08-09, 23:29
Jag är en av de lyckliga som ska åka nästa vecka till Kos, enkel biljett....... Det är min 'hemresa' för hösten även om jag kommer att åka till Sverige i vinter ett par veckor. Jag behöver inte tänka på returbiljett ännu på ett tag. Det kanske kommer fler chanser....... :rolleyes:

Resan till Kos kostar 348 kr. och jag tror att tågbiljetten till Stockholm blir dyrare än så.............. :eek:

greekster
2007-08-10, 11:27
Billiga flyg...hmmm...det kanske blir 1 vecka till Grekland i sommar i alla fall...skulle gärna vilja komma till Naxos...:)

greekster
2007-08-10, 18:10
Vad sägs om 298:- enkel till Samos i morgon,eller 548:- till Chania på fredag!!

Var hittar du dom priserna? Någon som kan tipsa om siter man kan söka resor på? (till Grekland, helst Naxos, har läst här på Kalimera att det ska va fint där) Förutom dom vanliga Apollos, Ving, Fritidsresor osv. Håller på att leta just nu...
Viking Airlines brukar ha billiga resor men jag vet inte om jag vågar boka med dom efter det som hänt. Fast dom två gånger jag åkt med dom till Athen har varit kanon, gamla fina Swissairkärror med väl insuttna skinnfåtöljer. Innan vi skulle iväg traskade jag till Kungstensgatan för att betala, missade "resebyrån" eftersom det bara var en anonym dörr där det satt en karl bakom ett skrivbord med en telefon och ingenting mer.

Mvh,

Thomas

Eirini
2007-08-12, 09:51
Titta på Apollos boknings-sida under kampanjer eller sista minuten. Där kan det finnas billiga biljetter. Speciellt nu under hösten. För några år sedan åkte jag från Stockholm till Aten i slutet av september för 198 kr!!!

Lycka till!

bye_bye

greekster
2007-08-12, 12:04
Ja, helt klart, det fanns mycket intressanta alternativ!

198 kr!!!

Måste va rekord haha...!

Mvh,

Thomas

anneli56
2007-08-12, 12:49
Vi har åkt till Zakynthos 2006 för 149:-klapp_klap:)Anneli
Just nu finns det oneway till Samos för 198:-

Eirini
2007-08-12, 13:10
149 kr!!!!! :eek:
Nästa steg blir att man får betalt för att åka till Grekland...... ;)

zakka
2007-08-12, 15:41
[QUOTE=Arne;101705]
...inköp av varor efter i förväg fastställd lista, ja allt detta skulle då omintetgöras....

Åh vad jag känner med Hustrun!! Planeringen inför resan är ju, om inte halva nöjet, så ialla fall en stor del... Är själv helt beroende av små listor med allt som "måste" packas ner :) Hälsa henne att jag håller på henne och att hon ska stå på sig flabb_flab

MVH zakka

Periyali
2007-08-17, 22:51
Vad är det för bolag som flyger såbilligt. Jagtycker alla verkar ha samma pris?

Agda
2007-08-18, 10:25
Apollo brukar det vara.

Stephan
2007-09-16, 13:06
For folk som vil planlegge:

I mars og april 2008 kan man fly til Athen med Norwegian fra Oslo/Rygge for kr. 295. I mai kr. 495.

Stephan

Agda
2007-09-16, 16:19
Norska kronor, men det är billigt ändå! Såg att det fanns billigt långt i på sommaren.

kalamata
2009-06-06, 21:41
3 vuxna, 2v i början av juli - 7.000kr med malev