handdator

Visa fullständig version : Ö-världens vackraste bilväg.


Lopez
2007-08-06, 17:35
Nyss hemkommensnyft_drop, men glad att efter flera år åter fått förmånen att uppleva den vackraste bilväg som någonsin kan skådas i den grekiska ö-världen: vägen upp till bergsbyn Drakei på Samos.
Man blir fullkomligt bedövad av den vackra utsikten, men som bilförare gäller det att att inte helt förlora sig i de vackra vyerna, utan hålla bägge ögonen på vägen, för annars kan det bli ett lååååååååååångt fall ner.

Helt diktatoriskt och odemokratiskt utnämner jag detta härmed till ö-världens vackraste väg.

Väntar med spänning på alla "mothugg"................:rolleyes:.

Arne
2007-08-06, 17:37
Kan bara hålla med!!! Denna tur är formidabel och saknar i många avseenden motstycke i arkipelagen.


Arne

xenos
2007-08-06, 20:16
Väntar med spänning på alla "mothugg"................:rolleyes

Två kandidater till, annars instämmer jag gärna;
Vägen mellan AG. Kirikos och Karavastamo på Ikaria, lilla Kreta.
Vägen mellan Chora Sfakion och Anapoliplatån påå södra Kreta.

Lefteris

Eckeotette
2007-08-06, 21:25
Inga "mothugg" härifrån, vägsträckan är sagolikt vacker! Njöt av varenda sekund...

/Ecke o Tette

Aina
2007-08-06, 21:43
Hej Lopez!
Jag blir sååå avundsjuk. Mina önskemål var att hyra bil tre dagar. En biltur till Drakei, en norrut till Potami och vattenfallen och en österut (från Votsolakia) till Pythagorion. Tyvärr blev det bara två bildagar och just Drakeituren blev inte av... Kanske någon annan gång?

Eller kanske, som jag funderar, försöka få tag på en vandrarkompis och GÅ från Potami till Drakei? Hela familjen gick nästan till Pythagorasgrottorna och jag gick till Evangelistriaklostret i 35-40 grader (jag njuter oerhört av att inte ha exakt koll på fakta: "Det man inte vet om, lider man inte av"!). Jag skulle gärna resa till Samos någon annan tid på året just för att vandra, bara boka flygstol och fixa boende på plats.

Hälsningar, Aina
som njuter av solen i Sverige nu :)