handdator

Visa fullständig version : Grekisk vinäger


Gita
2007-08-05, 18:07
Den vinäger man använder i Grekland till tex sallad är nästan rosafärgad - och god! Det blir liksom ingen riktig bondsallad om man inte har just sådan vinäger. Den som kan köpas här hemma är för mörk, som rödvin. Vad är det för sorts vinäger som grekerna har? Rosé?

Frappe
2007-08-05, 19:41
Helt rätt görs av Rosé vin, vill frun att jag tar med mig en flaska hem??

Camilla

Gita
2007-08-05, 20:53
Gullefjun, vad du är snäll ;)... men jag köpte med mig en flaska som heter Meteora, hoppas den är bra. Var bara nyfiken på varför den är så rosa mot vår röda.

Men... om du orkar bära... kanske en burk honung, Joakim har nämligen fått upp ögonen (munnen) för joghurt med honung klapp_klapoch nu går det åt en hel del i rask takt! (Jag tänkte att den honung jag har skulle räcka läääänge, men när vi kom hem så började han äta detta varje morgon :mad:)

Bara om du orkar bära och inte får övervikt :D! Annars får han ta svensk honning, det går nog bra det med!

Frappe
2007-08-06, 21:06
[QUOTE=Gita;101381]Gullefjun, vad du är snäll ;)... men jag köpte med mig en flaska som heter Meteora, hoppas den är bra. Var bara nyfiken på varför den är så rosa mot vår röda.

Men... om du orkar bära... kanske en burk honung,


Meteora ar den vinager som jag koper. Så klart jag orkar bara hem lite honung! klapp_klap

Camilla