Logga in

Visa fullständig version : Weather changes

anneli56
2007-08-05, 13:53
Enligt meteorologer är mycket kraftiga regn o stormväder att vänta from måndagen med början i Makedonien.
Upp till 4 ggr mer regn än vad som det brukar vara i augusti.:eek:
Men i augusti brukar det ju inte regna mycket ,eller............
:)
Anneli

anneli56
2007-08-05, 19:36
Ett kraftigt åskväder med regn i Thessaloniki just nu ,och det regnar nu på Skiathos.klapp_klap
Regnet är välbehövligt,men kanske inte så roligt för alla semesterfirare där..
Anneli

Eva L
2007-08-05, 21:38
Låter underbart med regn efter extrem värmebölja och långvarig torka. Precis vad Grekland behöver. :)

Eva

Millie
2007-08-05, 22:44
Tack och lov att det är 48 dagar kvar tills min Kreta resa börjar,jag vill då ha sol och varmt!!!!

Eva L
2007-08-06, 06:45
Det blir säkert bra väder på Kreta där är ju ganska solsäkert även i september. Nederbörden lär väl komma till norra Grekland och fastlandet först. Hörde nyss att en by evakuerats under helgen på Corfu så fortfarande brinner det i Grekland. Risken för nya bränder är långt ifrån över än.

Eva

anneli56
2007-08-06, 07:25
Ett riktigt oväder har det varit i natt i Thessaloniki och Haldiki områden.
Stormigt och mycket regn, "Macedonia" flygplats har varit stängt,
10 tals inställda flyg pga dimma.
Nu är ovädret på väg mot mellersta Grekland.
Regn är verkligen vad som behövs i hela landet.
Och efter stormen kommer ju solen!!:)
Anneli

Agda
2007-08-06, 09:35
Det blir säkert bra väder på Kreta där är ju ganska solsäkert även i september.
Eva

Inget är "säkert" denna sommar!:confused: Denna sommar har varit mycket konstig och inget är som det brukar. Kallt är det nu, bara +19 imorse och +24 för en stund sedan och det är augusti som normalt skall vara den varmaste.

De regn som kommit i norra grekland förstör mer än de gör nytta,tyvärr. just nu kan jag se tunga regnmoln hänga över Pylos men det ser ut som det inte kommer till mig den här gången heller.

Eva L
2007-08-06, 09:51
De regn som kommit i norra Grekland förstör mer än de gör nytta,tyvärr. just nu kan jag se tunga regnmoln hänga över Pylos men det ser ut som det inte kommer till mig den här gången heller.

Beror väl på att det är häftiga regn och att jorden inte kan suga upp det som kommer. På några ställen runt Thessaloniki var det mer stilla regn som gjorde nytta för marken.

Klart att det är så att vädret är mer nyckfullt nu än tidigare. Jag upplevde en hel dag med skyfall på Ios i juni vilket är väldigt ovanligt. Det får man dock ta som turist och om vädret kan vi alla tycka men det är knappast någon som kan ordna det åt oss. Bara att göra det bästa av situationen och Grekland skulle behöva många dagar av stilla regn just nu.

Eva

Agda
2007-08-06, 14:02
Man blir väldigt kluven, det behövs verkligen regn och samtidigt får det ju inte komma regn nu för då förstörs majsen och vindruvorna m m. Hur det än blir så är det "fel" för några. Jag vill gärna ha regn nu för mina grödor ser bedrövliga ut.

Kalimera
2007-08-06, 16:21
Här på Samos har det varit halvmulet idag, dock inte i Pythagorion där solen har lyst som vanligt. Vi har 31 grader just nu. Hög luftfuktighet.