handdator

Visa fullständig version : VARNING!


Lisbeth K
2007-08-05, 10:03
Startar med : Jag hoppas att jag inte begår något klavertramp nu!!
Men jag vill VARNA alla som är på väg till Naxos för den absolut sämsta/värsta Tavernan som jag någonsin har råkat utför i Grekland....:mad:
POPIS TAVERNA på Naxos nere i hamnen i Chora....
Värdinnan, en pompös "dam" hängde över oss och fullständigt öste över oss:
The Souvlaki is very good, The mousaa.......också vidare (då stängde vi våra öron) Och om det inte hade varit för att vår tonårsdotter var i skriande behov av mat hade jag då redan rest mig upp och gått därifrån (vilket vi starkt ångrade att vi inte gjorde)
Vi beställde in mat......väntade, väntade, så kom den ...Seg "träig" alldeles för salt, vill tillägga att vi är inte petiga med mat och vi ÄLSKAR Grekisk mat hela familjen, men det här stället kan absolut INTE laga god mat!
Och under mer eller mindre hela måltiden stod "damen" vid något bord och "pepprade" nästa gäst på samma sätt, FY & fy vilken otrevlig Taverna!
Lisbeth K

Bernt Andrè
2007-08-05, 10:22
Hei og hei. Ja jeg må vel si meg enig at Popis Grill IKKE er en trivelig plass hehe. Du er ikke den eneste som har erfart denne dårlige servering og oppførsel av selveste miss Popis. Ikke har jeg spist der og IKKE skal jeg heller. Jeg er på Naxos 7 uker i året og ser stadig misfornøyde kunder der.
En venn av meg var nettopp og spiste hos fru Popis da hun uheldigvis mistet maten på betongen..........hun plukket det opp på samme tallerken og gav det til gjesten:eek: Ikke nok med det...........da hun bøyde seg ned stod hun med bakenden i været og hele kaia kunne se rett inn:eek:
Nei...........ikke sett foten der, da det finns så mange andre triveligere tavernaer lengre ned mot bussholdeplassen og inn mot gamlebyen. Håper dere ellers hadde en fin tur og ikke ble så misfornøyde at Naxos vender dere ikke tilbake til. Forøvrig reiser jeg til Naxos 16 september for 3 uker.
Lykke til videre.

Eva L
2007-08-05, 11:39
Ja det stället har jag lyckats undvika under mina besök på Naxos. Vibbarna därifrån har inte varit så bra. Däremot finns det en trevlig ouzeria på hamnpromenaden och en del andra bra ställen i stan.

Eva

eija
2007-08-05, 13:09
Hej!
Har aldrig (om jag minns rätt!) besökt Popis, men har det nu hänt nånting med åren, då jag läser i "Ö-luffa i Grekland" (1998) följande:
"Längs strandpromenaden kryllar det av restauranger. Vär absoluta favorit blev
de svartklädda tanterna på Popis Grill. Där serveras grillat lamm, kycklingar på spett och souvlaki. Mycket gott! Mama Popi bjöd ibland på raki när vi batalade notan." Kanske har tanterna blivit för gamla!

Kali oreksi!
Eija :p

inkfish
2007-08-05, 14:54
Jag förstår inte varför nån går dit över huvud taget:o. Det syns ju på 50 meters håll att hela stället är en gigantisk turistfälla och såna KAN ha god mat - men också vara rena katastrofen.

Bossew
2007-08-05, 16:58
Skyll på mej;) Borde varnat er innan ni åkte.

Har genom åren troligen provat alla matställena i hamnen och Popis är det enda ställe jag med garanterad säkerhet aldrig kommer ge ett återbesök.

bosse

Marie & Thore Marmin
2007-08-05, 20:12
snyft_drophåller med föregående talare, hela stället luktar turistfälla! dom är dom enda som man undviker på hela strandpromenaden, dom är dom enda som försöker ;ragga; på hela promenaden.varför?? känns inte bra:confused:

Fenalena
2007-08-18, 00:26
Ha ha Popis Grill !! Vi var på Naxos 2005 och nog minns jag det stället och den gamla damen som satt upptravad på flera stolar o dynor bakom ett litet podium. Vetefan vad hon sysslade med - hade en stor säck bredvid med notor/bångar som hon satt o trixade med. Verkade helt sjukt. Vi åt inte där men kunde ej låta bli att faschineras av detta mysko place ?!
Vi var inne i själva vinbutiken...där fanns bara en sorts vin - deras egen etikett på - från golv till tak. Flera pers därinne som "jobbade" men ingen visste vad en flaska vin kostade ? Det visste bara tant Poppis ??? Hon hade också vissa svårigheter att ge ett pris - var tvungen att räkna på en miniräknare o kladda på ett block o gräva i säcken för att att komma på det...Ja, vi köpte ett par flaskor på kul. Det var ganska blaskigt rötjutt, inget o skriva hem om.
Nej där lär vi inte äta nu när vi åker...om blott ngra timmar!! Tjoho ! men det ska bli kul att se Poppis :D hon är liksom en liten sevärdhet på någe vis ändå !
Lena

Lissi
2007-08-18, 00:35
Hej och hå!
Dagens skratt! Strandpromenaden gick vi på varje kväll..åt inte en enda gång på strandpromenaden, hade andra favoritställen, men det roliga är att vi inte ens SETT Popis grill!!..HUR KUNDE VI MISSAT DEN????? Så många andra har ju sett den!!

Lisa

Eva L
2007-08-18, 09:13
Fast då missade ni en riktigt bra ouzeria To Limanaki en av mina favoriter här.

Eva

Lissi
2007-08-18, 09:57
Vi gick förbi To Limanaki flera gånger men den gång vi ville äta var det fullt...Vi hade en annan ouzeria efter vägen in till byn som blev vår favorit...bara några stolar efter gatan men så mysigt...

(Den allra godaste maten åt vi på O Nikos i Appollonia! Där måste man nästan få den största greksalladen i Grekland för 4 euro!:p Alla annan mat var också den riklig och jättegod.. O nikos ligger inte efter hamnpromenaden utan längre ut efter stranden. Alltid fullsatt! 3 generationer som arbetade hela dagarna från tidig morgon till sen kväll..Farfar och farmor som borde få vara pensionärer slet i köket men OJ vilken mat de lagade! Vilket slit det är att ha familjetaverna! Inget att avundas...Ägaren berättade att de går upp vid 5-tiden och förbereder dagen och sen stänger de vid 23-24....från maj -oktober...)

Lissi

Eva L
2007-08-18, 10:28
Klart mitt i högsäsongen ser allt annorlunda ut. Jag har varit nästan ensam på To Limanaki en blåsig majafton för några år sedan.

Eva

Andriotissa
2007-08-18, 11:07
Bästa stället på Naxos (läs många många år sedan) i hamnen var ju den tyske kocken som tydligen bor permamnent på Naxos och som hade en restaurang på en vacker innegård nära portara. Underbar mat och lugn härlig nästan museumlikande omgivning. På denna innegård fanns träd med lampor i sedan gamla bruksföremål. Finns den kvar? Vet tyvärr inte vad restaurangen heter. Någon som vet? Popis Grill har vi lyckats undvika.

Charlotte
2007-08-18, 17:13
Hej!
Du menar förstås Old inn!
Finns fortfarande kvar. Var där senast i juli. De har underbart god mat o precis som du säger är miljön också speciell. Väl värt ett besök.
Lotta

Paittas
2007-08-18, 20:40
Jag håller med dig Charlotte. The Old Inn är verkligen värt ett besök. God mat, trevlig personal och alla museiföremålen, bland annat motorcykeln med sidovagn.
Paittas

Andriotissa
2007-08-18, 21:38
Tack Lotta! Jag hade ingen aning om vad stället hette. Kul att du också gillade det. Siv