handdator

Visa fullständig version : Agia Efimia


Homeros
2007-08-04, 15:30
De vanligaste utflykterna på Kefalonia är till Myrtos, Assos och Fiskardo samt till Captain Corelli-stranden Antisamos. En del som hyr bil i tre dagar kompletterar resandet med en tur till Skala och Poros.
Men jag hör nästan inga som reser till Agia Efimia på ostkusten en mil norr om Sami. Detta tycker jag är en riktig juvel på Kefalonia. Helt i klass med Assos och till och med bättre än Fiskardo. Framförallt så är det ett lugnare tempo här. Det finns även en hel del fina restauranger.

Panakakis
2007-08-05, 08:38
Hej Homeros! Jag håller helt men dig att det är en pärla Ag. Evfimia och jag har stannat där och lunchat vid många tillfällen, så det är helt klart att är man i dessa trakter så ta en paus i Ag. Evfimia.

Hälsningar PANAKAKIS

Rob Roc
2008-08-06, 11:26
Har fått ett erbjudande om ett riktigt bra pris till Agia Efimia i början av september men vet verkligen ingenting om stället. Så jag skulle behöva lite info innan jag bestämmer mig.

Hur är stranden? Läste att den var lite/smal. Lika illa som i Argassi på Zakynthos?

Mycket turister?

Finns det något att göra på kvällarna efter tavernabesöket?

Lätt att ta sig till andra platser utan hyrbil?

Homeros
2008-08-08, 10:36
Har fått ett erbjudande om ett riktigt bra pris till Agia Efimia i början av september men vet verkligen ingenting om stället. Så jag skulle behöva lite info innan jag bestämmer mig.

Hur är stranden? Läste att den var lite/smal. Lika illa som i Argassi på Zakynthos?

Mycket turister?

Finns det något att göra på kvällarna efter tavernabesöket?

Lätt att ta sig till andra platser utan hyrbil?

Stadsstranden är som sagt väldigt smal, men vattnet är väldigt klart !
Har själv inte bott i byn, bara stannat till på bad och mat.
Den är enligt mitt tycke minst lika fin som turistexploaterade Assos, men här är det lugnare.
Det är också ganska nära (15 minuter) till Antisamos beach, som är en av de allra bästa på ön. Längs hela sträckan mellan Agia Efemia och Sami finns flera fina småstränder också.