handdator

Visa fullständig version : Stora flygförseningar i sommar


Kalimera
2005-06-17, 10:11
http://www.travelnews.se/nyheter.asp?version=21527

Det lär gälla även när man ska resa hem från Gekland.

Janne

Hasse
2005-06-17, 11:36
http://www.travelnews.se/nyheter.asp?version=21527

Det lär gälla även när man ska resa hem från Gekland.

Janne



Det har skrivits mycket om detta på både text-tv och i morgontidningar mm. i går och idag.

Som alltid gäller att resenären själv söker aktuell information så nära inpå flygningarna som det bara går. Det finns egentligen aldrig någon eller några att skylla på. Ej heller att man passivt väntar på att t.ex arrangören "söker upp" resenären och berättar. Visserligen har arrangören ett VISST ansvar men detta problem som kommer att uppstå är ju utanför arrangörernas kontroll.

Är man ordentligt informerad så förstår man nog situationen bättre även om det givetvis kan vara irriterande med ännu mer väntan, både dit och hem.



Hasse

Lissi
2005-06-17, 12:49
Jo jag hörde igår att det gäller att man själv avresedagen går in på Luftfartsverkets hemsida och kollar upp vilka avgångar som är försenade.

Men då smyger sig ju osäkerheten fram sedan att då måste väl dessa tider också gälla antar man, så att planen ändå inte går tidigare , dvs att förseningarna inte är så stora när det väl gäller....:o Det vore ju snopet att komma för sent menar jagsnyft_drop

...jag hoppas att just "vårt" flyg på söndag går i tid..Det är redan ändrat en gång från morgon till eftermiddag.....

Hem från Grekland får det gärna vara försenat bara jag kan utnyttja tiden utomhus!!;) :cool:

yvonne
2005-06-17, 14:11
Apollo har den servicen att de skickar sms till mobilen vid ändringar av flygtiden.

Yvonne:)

Lissi
2005-06-17, 14:16
ÅH, så bra!! Fast kolla ska vi ändå...Regnet strilar ner över Lund från en jämngrå himmel, så även tanken på att sitta och vänta på försenat flyg känns uthärdlig....Man vet ju vad som väntar när man kommer fram!:cool: :D ..och det har ju bara pratats om förseningar i juli-augusti.....

inkfish
2005-06-17, 15:48
Sitta på en flygplats gör mig inte ett smack, så länge det är på utresan. Jag är flygplatstaliban och älskar utresekänslan_B-anana

Zanét
2005-06-17, 19:52
Sitta på en flygplats gör mig inte ett smack, så länge det är på utresan. Jag är flygplatstaliban och älskar utresekänslan_B-anana
Då finns här ju fler än jag med samma last :D Föredrar t o m att resa från Kastrup framför Sturup. Anser att när man väl kommit dit då har man hamnat i alla världsdelarna samtidigt - ett riktig mångkulturell konfetti.

På hemresan däremot vill jag checka in så sent som möjligt, hinna en snabb runda i tax-free och ha take-off på utsatt tid.

//Zanét

Janet
2005-06-17, 20:22
Och jag kan inte göra annat än att hålla med er. Gillar också flygplatser, trots att jag är flygrädd är det kul att titta på både människor som är "på väg".. och att köra lite terapi genom att se plan som landar och lyfter utan att explodera är superbra före avresa. Men usch och fy för själva flygresan... :(

Hasse
2005-06-17, 20:49
Då finns här ju fler än jag med samma last :D Föredrar t o m att resa från Kastrup framför Sturup.

//Zanét


Ja du, Sturup är ju ingen direkt höjdare att vanka omkring i. Därifrån vill man bara HEM. Fast det finns ju en skojig monter med alla modellflygplanen mm. i !


Hasse

Zanét
2005-06-17, 21:56
Ja du, Sturup är ju ingen direkt höjdare att vanka omkring i. Därifrån vill man bara HEM. Fast det finns ju en skojig monter med alla modellflygplanen mm. i !
Hasse
Kofösarsystem ungefär, men vyn kring flygplatsen är otroligt vacker :)

//Zanét

Janérik
2005-06-17, 22:09
Apollo har den servicen att de skickar sms till mobilen vid ändringar av flygtiden.

Yvonne:)

Hur får man tillgång till dena tjänst? Aldrig hört pratas om fast jag oftast flyger Apollo.

Mvh Janérik

Lisa
2005-06-17, 22:11
Har bara akut landat där:( var ingen höjdare:rolleyes:

Lisa

Eva L
2005-06-17, 22:22
Hur får man tillgång till dena tjänst? Aldrig hört pratas om fast jag oftast flyger Apollo.

Mvh Janérik

Ok till viken nytta för oss norrlänningar vi sitter väl redan på inrikesflyget eller i bilen när meddelandet kommer. Kanske är vi därför bortplockade redan innan!Ingen frågade då efter min mobil vid den senaste resan trots att vi flög Novair.

Eva

Lisa
2005-06-17, 22:32
Mobil efterfrågas vid hemrese bekräftelse:)

Om ifall ja ni vet vad:D

Lisa

inkfish
2005-06-18, 09:40
Har flyttat en del av diskussionen hit:

http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=1119

inkfish/moderator