handdator

Visa fullständig version : Koufonissi i September


LA
2007-08-02, 12:51
Behöver man boka rum på Koufonissi om mam kommer runt den 12:e september?
Är det någon risk att man blir inblåst och kvar på ön samma tid?


Prisnåvån på rum i september?

LA

Marianne
2007-08-03, 12:54
Jag skulle absolut inte boka rum om jag kom till Koufonissi runt den 12:e september, det bör inte vara något problem att hitta rum på plats.

Ja, det finns risk att bli inblåst (eller att inte komma dit alls), den risken finns alltid. Bra med en god marginal när det gäller hemresan - säger jag som reste till Koufonissi bara på en 1-veckas semester en gång (köpte en billig avbeställningsresa med hotell på Santorini, bodde på hotellet första och sista natten, däremellan på Koufonissi fem nätter - transporten funkade perfekt då med flygbåt från Santorini och sedan hem med större färjor över Naxos). En annan gång fick vi vänta hela 6 dagar på att båten skulle gå från Naxos till Koufonissi pga blåsväder. Bägge dessa resor var just i september, så det är omöjligt att spå om vädret.

Prisnivån efter den datum du kommer bör ligga på mellansäsongspris.

LA
2007-08-03, 13:07
Tack för svaren.
Vi tänker börja på Naxos och avsluta med 3 nätter på Koufonissi, sedan sista natten i Athen.
Vi får väl se hur vädret blir ev. blir vi kvar på Naxos eller tar Antiparos i stället.
Vi vågar inte riskera och bli fast på Koufonissi.

Marianne
2007-08-03, 14:21
Ja, det är nog en bra idé att se om vädret verkar stabilt - eller kanske helt enkelt BÖRJA med Koufonissi och sen bo på Naxos varifrån det finns fler förbindelser.

IngelaPling
2007-09-05, 18:29
Hej,

Tror inte att du kommer att ha några problem med att hitta boende i september vet dock inte hur det är med blåsten vid denna tidpunkten på året. Det enda jag kan säga är att bo INTE på Finikas. Det var det värsta stället som vi någonsin har bott på under alla våra resor till Grekland. Små rum med dålig städning, otrevlig personal och mat som sitter ute hela dagen och som sedan värms upp i mikrovågsugn. Men där finns gott om annat bra boende och ön är verkligen en liten paradisö. Mvh Ingela

Spigget
2008-02-10, 17:59
Du behöver inte förboka. Men ibland kan det blåsa - ibland inte. ÅK DIT! Vi firade makens 40 årsdag där och njöt i fulla drag. Ha det kanske inte som sista ö bara om det blir blåst. Du kan ju kolla väderleken innan.